O mașină a anunțat automat la 112, în Bistrița, că a avut un accident. Șoferul a murit. Mai avea câteva minute până acasă
Poliţiştii, din Bistrița-Năsăud și echipele de salvare au fost alertate de producerea unui accident grav, chiar de mașina implicată.
Autoturismul de producție românească avea instalat sistemul eCall care a sunat singur la 112 în momentul impactului. Din nefericire şoferul n-a mai putut fi salvat, dar soția lui a primit o șansă în plus la viață, spun doctorii, pentru că. ambulanța a ajuns la ea aproape imediat după accident. Sistemul eCall le-a indicat celor de la ambulanță locul exact al accidentului.
Accidentul s-a produs pe un drum județean din Bistrița Bârgăului. Șoferul - un bărbat de 67 de ani - nu a mai controlat mașina și a intrat într-un cap de pod. Soția lui, pasageră pe scaunul din dreapta, a fost aruncată prin parbriz, pe șosea.
Alertate de sistemul eCall al maşinii Dacia, un echipaj de la ISU a ajuns în două minute la locul accidentului, iar echipajul de la ambulanță în 10.
Marius Rus, purtătorul de cuvânt al ISU Bistrița-Năsăud: „Echipajele de intervenție au găsit două victime.”
Ioana Tătărău, asistent medical la SAJ Bistrița-Năsăud: „Pacientul a intrat în stop cardiorespirator, era inconștient.”
Soția bărbatului a fost dusă rapid la spital - și spun doctorii - faptul că echipajele au fost alertate de sistemul eCall al mașinii imediat după impact, este posibil să îi fi salvat viața. Sistemul a trimis automat în dispeceratul 112 date exacte despre autoturism și locul unde se află.
Cătălin Chirica, purtătorul de cuvânt al STS: „Dispecerii pot vedea poziția geografică a mașinii, seria de șasiu, tipul vehiculului, tipul combustibilului utilizat, direcția de deplasare și modul în care a fost declanșat sistemul eCall.”
În cazul unui impact puternic, aşa cum a fost și acest caz, sistemul eCall apelează automat dispeceratul 112.
Dacă sistemul inteligent nu s-a declanșat automat și victimă este conştientă apelarea se poate face și manual apăsând acest buton amplasat pe plafon.
Andrei Potra, specialist în conducere defensivă: „Dacă cineva este conștient poate transmite informații importante de la locul accidentului. Sistemul mașinii care este legat și cu sistemul de coliziune al mașinii, airbagurile și toți senzorii de impact transmit aceste informații automat indiferent ce se întâmplă.”
România a fost, în 2013, prima țară din Europa care a pregătit infrastructura de comunicații, la nivel național, pentru funcționarea sistemului eCall.
Reglementările europene impun că această tehnologie să fie instalată pe toate modelele de mașini fabricate după 2018.
Potrivit Serviciului de Telecomunicații Speciale, anul trecut în România, salvatorii au fost alertați să intervină prin eCall în aproape 25.000 de situații.