O grupare a castigat o avere din SUV-uri furate si modificate. Doi angajati RAR, complici
Ingeniozitatea hotilor ne lasa fara cuvinte. Acest lucru nu ar fi fost posibil fara ajutorul unor angajati ai Registrului Auto Roman din Voluntari.
Politistii au descins in zori la peste 20 de adrese, iar la audierile maraton participa nu mai putin de 8 procurori.
Luni dimineata, la ora 7.00, politistii bateau la poarta Registrului Auto Roman din Voluntari. Ii cautau pe doi dintre inginerii angajati aici, banuiti ca ar face parte dintr-o retea de hoti de masini. Cu aceasta ocazie, au verificat documente si au ridicat mai multe unitati de calculator.
Vorbim despre dare si luare de mita, inselaciune, abuz in serviciu si tainuire. Alte 19 persoane, printre care si un fost angajat de la serviciul inmatriculari, au fost luate pe sus si duse la audieri.
Impreuna formau o grupare care se ocupa de inmatricularea masinilor furate din Romania. Procedura, relativ complicata, oferea o identitate falsa autoturismelor de lux sustrase. La fel au fost fabricate, banuiesc anchetatorii, masinile, cel putin 7 la numar si vandute ilegal de aceasta retea.
Indivizii fie inchiriau SUV-uri din strainatate, fie cumparau unele complet distruse in accidente, pentru a face rost de acte. Furau apoi din Romania autoturisme similare si imbinau caroseriile unora cu sasiurile celorlalte. Toate acestea se intamplau in trei service-uri din Bucuresti si Ilfov.
Odata "fabricate", masinile erau duse la RAR pentru documente noi. Aici treceau cu usurinta de verificari, cu sprijinul celor doi angajati. Masinile au undeva o valoare de vanzare intre 20.000-30.000 de euro.
Pentru victime, vestea ca hotii au fost prinsi a fost buna. Insa cei mai multi dintre pagubiti si-au luat adio de la autoturisme.
Unul dintre cei suspectati in dosar ar fi si principalul sponsor al echipei de fotbal Concordia Chiajna, care ar fi cumparat o masina ce s-a dovedit a fi furata.
O mare parte din cei retinuti vor fi prezentati instantei cu propunere de arestare preventiva. In cazul celor 2 angajati de la RAR s-a declansat in paralel si o ancheta interna si se urmareste modul in care s-au facut controalele pentru masinile care au trecut prin mainile lor.