O asociatie culturala din Timisoara a inceput renovarea portilor istorice. Proiectul, inspirat de arhitecta Printului Charles
Portile cladirilor istorice dinTimisoara revin, incet la viata, si la splendoarea de odinioara. Proiectul, apartine unei asociatii culturale din oras, care s-a inspirat din initiativa arhitectei din Romania a printului Charles.
Pentru ca ideea lor sa atraga atentia comunitatii, membrii asociatiei au organizat un flashmob pe aeroportul, din oras
In urma cu trei ani, arhitecta Printului Charles, Silvia Demeter Lowe, a inceput un proiect pentru salvarea constructiilor emblematice din Brasov. Trimisa de la Oxford sa restaureze proprietatile princiare de la Viscri si Zalan, n-a mai vrut sa se intoarca in Anglia.
Urmand exemplul ei, membrii unei asociatii culturale din Timisoara s-au gandit sa salveze si ei "comorile" din vechiul oras de pe Bega.
Camelia Migasson, Asociatia Culturala Kratima: "Proiectul a fost inspirat dintr-unul aproape similar al Silviei Demeter Lowe. Eu am vazut acest reportaj chiar la PRO TV la vremea aceea si m-am gandit sa fac acelasi lucru pentru Timisoara."
Prima, "poarta cu nasturi", a fost deja restaurata in aproximativ o luna. Strajuieste o casa ridicata in jurul anului 1870. Povestea din spatele ei il prezinta pe nasturarul Hary Goldenberg, care le avea drept cliente pe doamnele cochete din oras.
Emanuil Lingurar, locatar: "Povestea este in anii 60, domnul Hary Goldenberg care nu mai exista de ani de zile avea aici un spatiu in care comecializa nasturi imbracati, podoabe de mireasa, papioane."
Cea de-a doua poarta care isi va recapata splendoarea este a unei cladiri care aminteste de fotbalul din Timisora, la inceput de secol XX. Iar o a treia va fi propusa chiar de locuitorii orasului.
Insa pentru ca acest proiect sa poata sa cotinue este nevoie de bani. Au incercat sa-l promoveze zeci de copii care au cantat si au dansat la Aeroportul "Traian Vuia" din Timisoara pentru a atrage atentia eventualilor sponsori.
Membrii asociatiei au reusit sa faca rost de 70.000 de lei. Insa sunt prea putini pentru restaurarea celor peste 400 de porti istorice din oras.