Noile norme de poluare Euro 7, propuse de Comisia Europeană. Măsurile nu vor mai fi atât de drastice

×
Codul embed a fost copiat

Criticate în repetate rânduri de producătorii auto, noile norme EURO 7 nu vor mai fi atât de drastice.

Pentru moment, europarlamentarii din mai multe state membre ale Uniunii Europene, printre care și România, au respins adoptarea regulamentului propus inițial de Comisie, care prevede standarde anti-poluare dure. Specialiștii spun că noile norme ar fi dus la creșterea costurilor pentru mașinile noi și ar fi pus în pericol fabricile europene.

Femeie: „Sunt foarte multe mașini vechi care poluează foare mult.”

Influențați de cele mai multe ori de tipul mașinii pe care o conduc, șoferii au argumente diferite referitoare la normele de poluare. Pentru moment, cei cu mașini mai vechi mai au timp la dispoziție să își schimbe autoturismul.

Potrivit propunerilor Comisiei Europene din 2025, noile autoturismele ar trebui să iasă din uzină cu modificări inclusiv la sistemul de frânare.

Citește și
modificări pnrr comisia europeana
Comisia Europeană lansează o nouă linie de finanțare. România ar putea obține o bună parte din suma de șapte miliarde
Ministrul de externe al Turciei face un anunț șoc, după o vizită la Moscova: "Nu există scăpare"

Autoritățile și-au propus să scadă cu o treime nivelul de noxe care vin de la cauciuri și de la frâne. Noile reguli vin cu praguri noi și pentru emisiile de oxid de azot pentru fiecare kilometru parcurs atât pentru mașinile pe benzină, cât și pentru cele diesel.

Propunerile au fost criticate de producătorii auto, care spun că asta ar duce automat și la o scumpiere a mașinilor.

Adrian Sandu, secretarul general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România: „Dacă s-ar aplica în faza cea mai pură, costurile ar fi undeva la 2.000 de euro pe vehicul, aici nu trebuie să vorbim de vehicul ci și de componente – sistem de eșapament, sistemul de alimentare cu combustibil.”

Pe de altă parte, spun specialiștii, noile reguli adoptate ar scădea competitivitatea mașinilor europene, în detrimentul celor produse în China, mai ales că guvernul de la Beijing subvenționează industria.

Vlad Botoș, europarlamentar: „Sunt și lucruri bune. Se prelungește perioada în care mașinile trebuie să se conformeze acestor reguli crescând până la 10 ani față de 100 de mii de kilometri și 5 ani cu era la Euro 6. Se stabilesc reguli privind durata de viață a bateriilor instalate. ”

Europarlamentarii din mai multe țări membre au respins propunerile Comisiei Europene pentru introducerea noilor norme EURO -7.

Alin Mituța, europarlamentar: „Noi în Parlament și în Consiliu considerăm că nu ar trebui să scădem încă din nou noxele care vin de la gazele de eșapament de la mașini cu motor clasic pentru că am luat decizia să renunțăm la mașinile cu motor clasic.”

Conform INS, la finalul celui de-al doilea trimestru din acest an, cele mai multe autoturisme din România aveau normă de poluare EURO 4, adică peste 3 milioane din cele 9,5 miloane care erau înregistrate.

Uniunea Europeană și-a propus reducerea până în 2030 cu 55% a emisiilor de la autoturisme și cu 50% de la camioneta față de nivelul din 2021.

De asemenea, din 2035, toate mașinile nou-venite pe piață vor trebui să aibă emisii zero și să nu emită dioxid de carbon. Normele la care lucrează în acest moment autoritățile europene ar urma să intre în vigoare de anul viitor.

Articol recomandat de sport.ro
Cine sunt posibilele adversare ale României din optimile EURO 2024! Cinci variante: 4 campioane mondiale și europene + coșmarul lui Hagi!
Cine sunt posibilele adversare ale României din optimile EURO 2024! Cinci variante: 4 campioane mondiale și europene + coșmarul lui Hagi!
Citește și...
Shakira riscă 8 ani de închisoare în Spania. Procurorii îi aduc acuzații grave
Shakira riscă 8 ani de închisoare în Spania. Procurorii îi aduc acuzații grave

Cântăreaţa pop Shakira riscă un al doilea proces în Spania, după ce a fost acuzată că ar datora autorităţilor fiscale spaniole aproape 6,7 milioane de euro, informează DPA.  

Comisia Europeană lansează o nouă linie de finanțare. România ar putea obține o bună parte din suma de șapte miliarde
Comisia Europeană lansează o nouă linie de finanțare. România ar putea obține o bună parte din suma de șapte miliarde

Comisia Europeană lansează, marți, o nouă linie de finanțare - de 7 miliarde de euro - pentru proiecte de infrastructură, în domeniile transporturi, energie și digital.

Rezultate Loto, joi, 7 septembrie 2023. Reporturi de peste 2 milioane de euro la Loto 6/49 și Joker
Rezultate Loto, joi, 7 septembrie 2023. Reporturi de peste 2 milioane de euro la Loto 6/49 și Joker

Loteria Română a anunţat, pentru tragerile de joi, un report la Loto 6/49, la categoria I, de peste 2,12 milioane de euro, în timp ce la Joker reportul la categoria I depăşeşte 2,34 milioane de euro.  

Recomandări
Comisia Europeană: România nu îndeplinește condițiile pentru adoptarea monedei euro. Bulgaria stă cel mai bine
Comisia Europeană: România nu îndeplinește condițiile pentru adoptarea monedei euro. Bulgaria stă cel mai bine

România nu îndeplinește condițiile pentru adoptarea monedei euro, în timp ce Bulgaria stă cel mai bine din grupul statelor care vor să introducă moneda europeană, unde se mai află Cehia, Ungaria, Polonia și Suedia.

 

Elena Lasconi a câștigat, din primul tur, alegerile pentru funcția de președinte al USR, cu peste 68% din voturi
Elena Lasconi a câștigat, din primul tur, alegerile pentru funcția de președinte al USR, cu peste 68% din voturi

Elena Lasconi a câștigat alegerile interne din USR pentru funcția de președinte al Uniunii Salvați România, chiar din primul tur, cu peste 65%.  

Cele 32 de state membre ale NATO l-au numit pe Mark Rutte în funcția de secretar general al Alianţei militare
Cele 32 de state membre ale NATO l-au numit pe Mark Rutte în funcția de secretar general al Alianţei militare

Cele 32 de state membre ale NATO l-au numit miercuri pe prim-ministrul interimar olandez Mark Rutte în postul de secretar general al Alianţei.