Noi norme Euro 7, propuse de Comisia Europeană. Măsuri drastice pentru producătorii de autovehicule
Comisia Europeană a prezentat joi propunerile pentru introducerea noilor norme Euro-7. Acestea presupun măsuri drastice pentru producătorii de autovehicule.
Din 2025 noile autoturismele ar trebui să iasă din uzină, printre altele, cu modificări la sistemul de frânare. Nu se vor scumpi cu mai mult cu 150 de euro, a spus comisarul european pentru Piaţa Internă.
Noua normă Euro 7 reunește sub același regulament numărul emisiilor de oxid de azot pentru fiecare kilometru parcurs atât pentru mașinile pe benzină, cât și pentru cele diesel. Noile reguli propuse vin cu modificări la sistemul de frânare, dar și în materie de anvelope și se vor aplica inclusiv mașinilor electrice. Dacă Parlamentul European aprobă propunerile, din 2025 toate autoturismele noi trebuie să respecte regulile, iar din 2027 şi camioanele.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Thierry Breton, Comisarul European pentru piața internă: „În fiecare an se vând în UE 10 milioane de maşini. Estimăm că 70.000 de persoane mor anual prematur din cauze legate de poluare. Vorbesc evident de emisiile provocate de motoarele cu combustie internă care vor mai intra pe piaţă până în 2035, cât şi emisiile generate de mașinile grele (camioane), dar şi de maşinile electrice. Este şi o reformă accesibilă din punct de vedere financiar, estimăm că adaptarea la Euro 7 va costa în jur de 100-150 de euro de maşină”.
Însă propunerile nu sunt bine primite de producătorii auto, mai ales că mulți dintre ei și-au propus că lanseze numai mașini electrice înainte de 2035, așa că o investiție în Euro 7 nu are sens.
Adrian Sandu, Asociația Constructorilor de Autoturisme din România: „Considerăm că va fi o încetinire a acestei treceri către electrice prin adoptarea acestui standard Euro 7, dat fiind faptul că vor fi necesare investiții de circa 20 de miliarde de euro pentru tranziţia și punerea în circulație a acestor vehicule adaptate Euro 7. Va fi o presiune imensă asupra producătorilor de camioane, care vor trebui să investească enorm în adaptarea motoarelor şi sistemelor de propulsie pentru camioane, fiindcă știm că 99% din transportul de marfă din Europa se realizează cu vehicule alimentate cu motorină”.
Conform Institutului Național de Statistică, la sfârșitul anului trecut în România, cele mai multe autoturisme aveau norma de poluare Euro 4 - peste 2,6 milioane din cele peste 7,6 milioane care erau înmatriculate. Urmează cele care se încadrează în Euro 3 și Euro 5. Iar puțin peste 950.000 de autoturisme se clasează în norma Euro 6.
Planul Comisiei Europene este ca modelele Euro 7 să ne apropie de momentul 2035, când producătorii de maşini vor fabrica doar modele electrice.
Vlad Gheorghe, europarlamentar USR: „Infrastructura de încărcare a mașinilor electrice este mult, mult în spate față de ceea ce avem nevoie. Eu cred că Comisia trebuia să se gândească la cum să stimuleze mai mult cumpărarea de mașini electrice. Și aici vorbim în principal de diferența de preț pentru că nimeni nu o să cumpere un produs mult, mult mai scump doar de dragul de a nu fi poluant, dar mai important printr-o politică mai agresivă a Comisiei de investire în baterii și în producția de mașini electrice și în special în producția lor în Europa.”
Luna trecută, Parlamentul European a adoptat o măsură care obliga statele Uniunii să instaleze stații de încărcare pentru mașini electrice la fiecare 60 km, de-a lungul principalelor șosele.