Noi norme Euro 7, propuse de Comisia Europeană. Măsuri drastice pentru producătorii de autovehicule

×
Codul embed a fost copiat

Comisia Europeană a prezentat joi propunerile pentru introducerea noilor norme Euro-7. Acestea presupun măsuri drastice pentru producătorii de autovehicule.

Din 2025 noile autoturismele ar trebui să iasă din uzină, printre altele, cu modificări la sistemul de frânare. Nu se vor scumpi cu mai mult cu 150 de euro, a spus comisarul european pentru Piaţa Internă.

Noua normă Euro 7 reunește sub același regulament numărul emisiilor de oxid de azot pentru fiecare kilometru parcurs atât pentru mașinile pe benzină, cât și pentru cele diesel. Noile reguli propuse vin cu modificări la sistemul de frânare, dar și în materie de anvelope și se vor aplica inclusiv mașinilor electrice. Dacă Parlamentul European aprobă propunerile, din 2025 toate autoturismele noi trebuie să respecte regulile, iar din 2027 şi camioanele.

Thierry Breton, Comisarul European pentru piața internă: „În fiecare an se vând în UE 10 milioane de maşini. Estimăm că 70.000 de persoane mor anual prematur din cauze legate de poluare. Vorbesc evident de emisiile provocate de motoarele cu combustie internă care vor mai intra pe piaţă până în 2035, cât şi emisiile generate de mașinile grele (camioane), dar şi de maşinile electrice. Este şi o reformă accesibilă din punct de vedere financiar, estimăm că adaptarea la Euro 7 va costa în jur de 100-150 de euro de maşină”.

Însă propunerile nu sunt bine primite de producătorii auto, mai ales că mulți dintre ei și-au propus că lanseze numai mașini electrice înainte de 2035, așa că o investiție în Euro 7 nu are sens.

Citește și
medic spaga
Șeful Institutului de Cardiologie din Iași, acuzat de mită, își explică banii găsiți în urma perchezițiilor: „Am primit cash”

Adrian Sandu, Asociația Constructorilor de Autoturisme din România: „Considerăm că va fi o încetinire a acestei treceri către electrice prin adoptarea acestui standard Euro 7, dat fiind faptul că vor fi necesare investiții de circa 20 de miliarde de euro pentru tranziţia și punerea în circulație a acestor vehicule adaptate Euro 7. Va fi o presiune imensă asupra producătorilor de camioane, care vor trebui să investească enorm în adaptarea motoarelor şi sistemelor de propulsie pentru camioane, fiindcă știm că 99% din transportul de marfă din Europa se realizează cu vehicule alimentate cu motorină”.

Conform Institutului Național de Statistică, la sfârșitul anului trecut în România, cele mai multe autoturisme aveau norma de poluare Euro 4 - peste 2,6 milioane din cele peste 7,6 milioane care erau înmatriculate. Urmează cele care se încadrează în Euro 3 și Euro 5. Iar puțin peste 950.000 de autoturisme se clasează în norma Euro 6.

Planul Comisiei Europene este ca modelele Euro 7 să ne apropie de momentul 2035, când producătorii de maşini vor fabrica doar modele electrice.

Vlad Gheorghe, europarlamentar USR: „Infrastructura de încărcare a mașinilor electrice este mult, mult în spate față de ceea ce avem nevoie. Eu cred că Comisia trebuia să se gândească la cum să stimuleze mai mult cumpărarea de mașini electrice. Și aici vorbim în principal de diferența de preț pentru că nimeni nu o să cumpere un produs mult, mult mai scump doar de dragul de a nu fi poluant, dar mai important printr-o politică mai agresivă a Comisiei de investire în baterii și în producția de mașini electrice și în special în producția lor în Europa.”

Luna trecută, Parlamentul European a adoptat o măsură care obliga statele Uniunii să instaleze stații de încărcare pentru mașini electrice la fiecare 60 km, de-a lungul principalelor șosele.

Articol recomandat de sport.ro
Anna Keothavong i-a mai dat o replică lui Ilie Năstase
Anna Keothavong i-a mai dat o replică lui Ilie Năstase
Citește și...
Șeful Institutului de Cardiologie din Iași, acuzat de mită, își explică banii găsiți în urma perchezițiilor: „Am primit cash”
Șeful Institutului de Cardiologie din Iași, acuzat de mită, își explică banii găsiți în urma perchezițiilor: „Am primit cash”

Patru medici din Iași sunt urmăriți penal de DNA și acuzați că au luat mită de la pacienți pentru a-și îndeplini atribuțiile de serviciu.

Un ucrainean considerat periculos a fost prins pe Aeroportul Otopeni, la cererea Interpol. Suspect de comiterea unor atacuri
Un ucrainean considerat periculos a fost prins pe Aeroportul Otopeni, la cererea Interpol. Suspect de comiterea unor atacuri

Un ucrainean considerat periculos a fost capturat pe Aeroportul Internațional Otopeni, la cererea Interpol. Poliția din Kiev îl căuta încă din luna septembrie, pentru că este considerat suspectul principal în mai multe atacuri cu cocktailuri Molotov.

Tatăl băiatului de 10 ani urmărit de poliție când conducea mașina familiei, în Bistrița, este cercetat
Tatăl băiatului de 10 ani urmărit de poliție când conducea mașina familiei, în Bistrița, este cercetat

Un bărbat din Bistrița a fost reținut după ce fiul lui de numai 10 ani a fost prins în trafic de polițiști în timp ce-i conducea mașina. Băiatul n-a oprit imediat la semnalele agenților, deși cu el în mașină se aflau și mama și fratele său mai mare.

Recomandări
Acuzat de trădare națională, Ponta s-a răzgândit: n-a inundat el România ca să salveze Serbia. Dragnea: ”Suferă de mitomanie”
Acuzat de trădare națională, Ponta s-a răzgândit: n-a inundat el România ca să salveze Serbia. Dragnea: ”Suferă de mitomanie”

La Parchetul General au fost depuse mai multe denunțuri împotriva lui Victor Ponta, pentru înaltă trădare. Acestea vin după declarațiile făcute de fostul premier despre decizia de a inunda mai multe sate din România pentru a salva Belgradul.  

Economia României, prinsă în mijlocul furtunii. Dobânzi mari, deficit uriaș și incertitudine globală. Ce spun specialiștii
Economia României, prinsă în mijlocul furtunii. Dobânzi mari, deficit uriaș și incertitudine globală. Ce spun specialiștii

România trebuie să-și repare acoperișul pe timp de furtună, spun metaforic specialiștii Băncii Naționale despre economia noastră în plin război tarifar.

Elena Lasconi a rămas fără sprijinul partidului pe care îl conduce, dar refuză să iasă din cursa prezidențială. Ce urmează
Elena Lasconi a rămas fără sprijinul partidului pe care îl conduce, dar refuză să iasă din cursa prezidențială. Ce urmează

După ce au spus că îi retrag sprijinul politic Elenei Lasconi, cei din USR vor să încheie contractele de promovare pentru campania ei. Ședința în care s-au decis aceste lucruri nu a fost lipsită de incidente.