Nava cu oi moarte, adusă la mal după 3 luni. Operaţiunea, unică în regiunea Mării Negre

×
Codul embed a fost copiat

Nava cu peste 14.000 de oi la bord, eşuată în Portul Midia, a fost repusă pe linia de plutire şi adusă marţi seară la mal, după trei luni de la incident.

Grup Servicii Petroliere a anunțat, marți seară, într-un comunicat, încheierea cu succes a ranfluării navei Queen Hind. Epava a fost transportată și asigurată la cheu, potrivit sursei citate.

“Echipele GSP au finalizat cu succes ranfluarea Queen Hind. Operațiunea este unică, din datele noastre, în regiunea Mării Negre. Nava este stabilizată la cheu. Ne bucurăm că am restabilit normalitatea în Portul Midia, după un efort uman și tehnic neîntrerupt”, a specificat Gabriel Comănescu, președintele Grup Servicii Petroliere.

Peste 100 de angajați și colaboratori GSP au lucrat la acest proiect. Echipa de 20 de scafandri a lucrat chiar și în patru ture.

Compania GSP a mobilizat, pentru operațiunea de ranfluare, cea mai mare macara maritimă din bazinul Mării Negre, GSP Neptun. Specialiștii noștri au folosit barje pentru stabilizarea Queen Hind. Nu a fost o operațiune ușoară. Am readus pe linia de plutire o navă cu o lungime comparabilă cu un teren de fotbal. Vorbim despre o operațiune deosebit de complexă, pe care GSP a reușit să o finalizeze, fără incidente, într-un timp record, raportat la alte proiecte similiare”, a subliniat președintele GSP, potrivit comunicatului.

Citește și
nava oi
Eșec în operațiunea de ridicare a navei cu oi moarte din portul Midia. S-a deschis anchetă
Putin are un plan de împărțire a Ucrainei care implică și România și i-l va propune lui Trump

Urmează operaţiunea de ecarisaj

 

 

Compania GSP demarează acum faza doi a planului agreat cu partenerii săi de la Portul Constanţa.

 

"Misiunea de a elibera Queen Hind de încărcătura biologică, în condiţii de siguranţă atât pentru personalul implicat, cât şi pentru mediu se va desfăşura în colaborare strânsă cu autorităţile locale şi naţionale cu atribuţii în acest sens", se precizează în comunicat.

Pe 14 ianuarie, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa a semnat cu Grup Servicii Petroliere contractul privind serviciile de dezeşuare şi ranfluare a navei Queen Hind, care, încărcată cu peste 14.000 de oi, a eşuat în noiembrie 2019 în Portul Midia. Contractul, în valoare de circa 19 milioane de lei, prevede şi scoaterea şi neutralizarea încărcăturii din interiorul vaporului.

Nava Queen Hind, încărcată cu circa 14.600 de oi, s-a răsturnat pe 24 noiembrie 2019, la plecarea din Portul Midia, scufundându-se parţial. Echipajul format din 22 de marinari sirieni a fost salvat, fiind scoase vii de la bordul vaporului, în zilele de după incident, şi câteva sute de oi.

Articol recomandat de sport.ro
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Citește și...
Operaţiunea de ridicare a navei cu oi moarte din Portul Midia a fost reluată. VIDEO
Operaţiunea de ridicare a navei cu oi moarte din Portul Midia a fost reluată. VIDEO

Operaţiunea de ridicare a navei încărcate cu oi, care a eşuat la sfârşitul lunii noiembrie în Portul Midia, a fost reluată, marţi după-amiază, de reprezentanţii firmei de ranfluare.

Eșec în operațiunea de ridicare a navei cu oi moarte din portul Midia. S-a deschis anchetă
Eșec în operațiunea de ridicare a navei cu oi moarte din portul Midia. S-a deschis anchetă

Nava răsturnată în portul Midia, cu peste 14.000 de oi la bord, rămâne o piatră de moară, pentru autorităţile române.

La trei săptămâni de la dezastrul din Portul Midia, 14.000 de oi moarte încă se află pe navă
La trei săptămâni de la dezastrul din Portul Midia, 14.000 de oi moarte încă se află pe navă

Autorităţile române merg din ce în ce mai mult pe o eroare umană în cazul scufundării navei Queen Hind din Portul Midia.

Recomandări
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta

Prima ninsoare serioasă din acest sezon a provocat haos pe drumurile din țară și pe calea ferată. Cele mai mari probleme au fost pe Drumul Național 1, unde, joi înainte de răsărit, un TIR a intrat într-un parapet la Bușteni, blocând complet circulația.

BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui

BEC pentru alegerea preşedintelui României a decis înlăturarea materialelor de propagandă electorală din mediul online care îl ilustrează pe candidatul independent Călin Georgescu şi nu conţin codul de identificare al mandatarului financiar.

Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”
Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”

Ministrul Digitalizării, Bogdan Ivan, a afirmat că nu se pune problema desfiinţării unor oficii poştale, aşa cum anunţase directorul Poştei Române.