Nava cu oi moarte, adusă la mal după 3 luni. Operaţiunea, unică în regiunea Mării Negre
Nava cu peste 14.000 de oi la bord, eşuată în Portul Midia, a fost repusă pe linia de plutire şi adusă marţi seară la mal, după trei luni de la incident.
Grup Servicii Petroliere a anunțat, marți seară, într-un comunicat, încheierea cu succes a ranfluării navei Queen Hind. Epava a fost transportată și asigurată la cheu, potrivit sursei citate.
“Echipele GSP au finalizat cu succes ranfluarea Queen Hind. Operațiunea este unică, din datele noastre, în regiunea Mării Negre. Nava este stabilizată la cheu. Ne bucurăm că am restabilit normalitatea în Portul Midia, după un efort uman și tehnic neîntrerupt”, a specificat Gabriel Comănescu, președintele Grup Servicii Petroliere.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Peste 100 de angajați și colaboratori GSP au lucrat la acest proiect. Echipa de 20 de scafandri a lucrat chiar și în patru ture.
“Compania GSP a mobilizat, pentru operațiunea de ranfluare, cea mai mare macara maritimă din bazinul Mării Negre, GSP Neptun. Specialiștii noștri au folosit barje pentru stabilizarea Queen Hind. Nu a fost o operațiune ușoară. Am readus pe linia de plutire o navă cu o lungime comparabilă cu un teren de fotbal. Vorbim despre o operațiune deosebit de complexă, pe care GSP a reușit să o finalizeze, fără incidente, într-un timp record, raportat la alte proiecte similiare”, a subliniat președintele GSP, potrivit comunicatului.
Urmează operaţiunea de ecarisaj
Compania GSP demarează acum faza doi a planului agreat cu partenerii săi de la Portul Constanţa.
"Misiunea de a elibera Queen Hind de încărcătura biologică, în condiţii de siguranţă atât pentru personalul implicat, cât şi pentru mediu se va desfăşura în colaborare strânsă cu autorităţile locale şi naţionale cu atribuţii în acest sens", se precizează în comunicat.
Pe 14 ianuarie, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa a semnat cu Grup Servicii Petroliere contractul privind serviciile de dezeşuare şi ranfluare a navei Queen Hind, care, încărcată cu peste 14.000 de oi, a eşuat în noiembrie 2019 în Portul Midia. Contractul, în valoare de circa 19 milioane de lei, prevede şi scoaterea şi neutralizarea încărcăturii din interiorul vaporului.
Nava Queen Hind, încărcată cu circa 14.600 de oi, s-a răsturnat pe 24 noiembrie 2019, la plecarea din Portul Midia, scufundându-se parţial. Echipajul format din 22 de marinari sirieni a fost salvat, fiind scoase vii de la bordul vaporului, în zilele de după incident, şi câteva sute de oi.