Motivul pentru care un avion nu a putut decola din România. Ce s-a întâmplat cu pasagerii
Compania aeriană Lufthansa a refuzat îmbarcarea mai multor pasageri gălățeni, care călătoreau din România spre Germania, din cauza „încărcăturii excesive din avion”, după cum a relatat Serviciul de reclamații Erreklamatu Basque.
Pe 4 august 2023, compania aeriană Lufthansa a refuzat îmbarcarea unui grup de pasageri într-un zbor ce avea să plece din Cluj-Napoca către Munchen, Germania, invocând motive legate de greutatea excesivă a aeronavei. Conform informațiilor furnizate de Serviciul de Reclamații Erreklamatu, această situație se numără printre cele mai puțin obișnuite, scrie Europa Press.
Incidentul a avut loc pe data de 4 august 2023.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Conform Serviciului de Reclamații Erreklamatu, un grup de 15 persoane au fost nevoite să renunțe la îmbarcare, rămânând astfel la sol. Acest grup includea și doi angajați ai unei companii din Guipúzcoa, care intenționau să călătorească cu Lufthansa din Cluj-Napoca spre Munchen și apoi să continue cu un alt zbor către Bilbao.
După ce și-au înregistrat bagajele și au ajuns în zona de îmbarcare, pasagerilor li s-a comunicat că zborul va suferi o întârziere de două ore, ceea ce a pus în pericol zborul lor de legătură spre Bilbao.
În cele din urmă, procesul de îmbarcare a început, dar aproximativ jumătate de oră mai târziu, comandantul a anunțat pasagerii că există probleme legate de distribuția greutății în avion și că echipajul încearcă să remedieze această problemă prin redistribuirea bagajelor.
Ulterior, pasagerilor li s-a comunicat că 15 dintre ei vor fi nevoiți să coboare din avion și să se întoarcă la terminal, fără să li se ofere explicații clare cu privire la criteriile de selecție.
Cei doi pasageri spanioli, care se numărau printre cei 15 afectați, au fost nevoiți să-și recupereze bagajele și să închirieze o mașină pentru a ajunge în Timișoara, de unde aveau să prindă un alt zbor către Munchen. Abia de acolo și-au continuat călătoria spre Bilbao.
Erreklamatu a subliniat că această situație intră, tehnic vorbind, în categoria „denegării îmbarcării”, ceea ce presupune că compania aeriană este responsabilă să ofere o alternativă de transport pasagerilor afectați.
Pe lângă aceasta, compania are obligația de a suporta cheltuielile suplimentare generate de această situație, inclusiv costurile închirierii mașinii. Pasagerii afectați ar trebui, de asemenea, să primească o compensație financiară cuantificată între 250 și 600 de euro, în funcție de distanța zborului.
Serviciul de Reclamații a avertizat, de asemenea, pasagerii să fie precauți cu privire la eventualele oferte de bonusuri sau alte forme de compensații pe care companiile aeriene le-ar putea propune ca substitut, deoarece acestea nu reprezintă în mod necesar echivalentul valorii reale a compensației financiare la care pasagerii au dreptul.