Motivul pentru care deputații au avizat negativ construcția a 3 autostrăzi

Autor: Stirileprotv.ro
Ultimul update: Marti 09 Aprilie 2019 16:24
Data publicarii: Marti 09 Aprilie 2019 16:14
Categorie: Stiri actuale
Autostrada București-Brașov va fi opera unui constructor mondial

Membrii Comisiei juridice a Camerei Deputaților au decis să dea aviz negativ, marţi, proiectelor privind realizarea a trei autostrăzi.

Este vorba despre autostrăzile Bucureşti - Braşov, Braşov - Bacău şi Autostrada Nordului.

Preşedintele comisiei, Nicuşor Halici, a declarat că "este o chestiune exclusiv a Guvernului construirea de autostrăzi", informează Agerpres.

"Şi noi vrem construcţia de autostrăzi, dar e o diferenţă între ceea ce vrem şi ceea ce trebuie făcut. În primul rând că avizele negative sunt date pe încălcarea art. 138 din Constituţie, care spune clar că atunci când ai o iniţiativă care implică şi o sumă de bani, indiferent de cuantumul ei, trebuie indicată sursa de finanţare. Dacă mergem şi mai mult în fondul problemei, trebuie să spunem clar: Parlamentul, de principiu, poate adopta construirea unei autostrăzi, dar doar de principiu. Ca să construieşti o autostradă îţi trebuie aprobare a indicatorilor tehnico-economici, trebuie să faci licitaţii şi aşa mai departe. Toate acestea sunt în apanajul Guvernului, al structurilor administrative, că vorbim de autostrăzi. Dacă adoptăm acum legi de construire de autostrăzi, mâine, poimâine o să adoptăm legi de construire de spitale, săli de sport, terenuri de fotbal, piscine şi cine ştie ce mai fac în unităţile administrativ-teritoriale dumnealor. Este o chestiune exclusiv a Guvernului construirea de autostrăzi", a afirmat Halici după şedinţa comisiei.

Deputat: "Nu putem construi autostrăzi peste noapte"

El a spus că Guvernul este determinat să construiască autostrăzi prin programul de guvernare, însă acestea nu pot fi făcute "peste noapte".

"Am putea determina în vreun fel Guvernul, dar Guvernul este determinat prin programul de guvernare şi prin susţinerea majorităţii parlamentare, deci nu-i trebuie neapărat o lege ca să facă mai mult din punct de vedere al autostrăzilor. Autostrăzile trebuiau începute de mulţi ani şi de cei care astăzi spun: 'vai, câtă nevoie avem de autostrăzi", a adăugat Halici.

În opinia lui Halici, pe lângă mulţi factori, infrastructura întâmpină probleme şi în privinţa lipsei de muncitori.

"Germania, Franţa, Italia au început să construiască autostrăzi după al Doilea Război Mondial şi construiesc şi astăzi. Noi vrem în 10 ani, în 20 de ani, în 30 de ani să avem autostrăzi pe întreg teritoriul României. Ar fi perfect, dar nu putem din mai multe motive. Unul este faptul că factorul politic, începând din '90, nu a considerat necesar până în 2012, când a venit USL şi PSD la guvernare, să înceapă construcţia efectivă de autostrăzi. Doi: autostrăzile nu pot fi construite peste noapte, ca să nu mai vorbim de sursele de finanţare, sunt costuri foarte mari şi probabil nu ar trebui să finanţăm altceva decât autostrăzi, nu spitale, nu şcoli, nu altceva. (...) Noi nu o să putem construi peste noapte. Mai este o problemă foarte expusă, din punctul meu de vedere, şi mă refer la resursa umană. Nu mai are cine construi fizic, adică nu mai sunt muncitori. Firmele şi oamenii de afaceri se plâng că nu mai au cu cine lucra. Sunt foarte mulţi factori", a subliniat Nicuşor Halici.

În legătură cu faptul că a fost adoptat în Parlament proiectul privind construirea autostrăzii Moldova, Halici a spus că a votat pentru acest proiect şi poate vota în plenul Camerei şi pentru celelalte trei autostrăzi.

"Din punct de vedere constituţional, nu există sursă de finanţată dată. (...) O să pot vota în plen şi pentru aceste proiecte. În comisie este un vot tehnic, trebuie să facem diferenţa. (...) În comisie discutăm lucrurile tehnic, nu doar politic şi în plen vorbim şi de lucrurile politice", a arătat Halici.

Proiectele au fost adoptate anterior de plenul Senatului, iar Camera Deputaţilor este for decizional.

 

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

Autostrada București-Brașov va fi opera unui constructor mondial Seymour Hersh, jurnalist castigator al premiului Pulitzer

Sursa: Agerpres

Compania care a construit cel mai lung pod vine să facă autostrada București-Brașov
Compania care a construit cel mai lung pod vine să facă autostrada București-Brașov
Autostrada Urbană deschide drumul altor investiții. „Strada milionarilor”, transformată
Autostrada Urbană deschide drumul altor investiții. „Strada milionarilor”, transformată
Borna care marchează metrul de autostradă din Moldova a fost vandalizată. Reacția lui Mandachi
Borna care marchează metrul de autostradă din Moldova a fost vandalizată. Reacția lui Mandachi
VIDEO PROTVPLUS.RO
liviu dragnea, irina tanase
Dragnea, despre o posibilă nuntă cu Irina: ”Nici măcar nu știu dacă acceptă”
Accident cu 11 victime în Cluj, dintre care 9 sunt elevi. Planul Roșu, activat
Schimbările climatice afectează și pomii fructiferi. „Preţul aproape că se va dubla”
The Color Run 2019. Baie de culoare, roz fiind vedeta absolută
A murit pentru o poză, în același loc în care alte 5 persoane au căzut victime
Momentul în care un ”susținător” ezită să își pună tricoul cu PSD. ”Ți-e rușine?”. VIDEO
cutremur, romania, vrancea, 28 octombrie,
Cutremur în România, sâmbătă după-amiază. S-a produs la o adâncime de 133 de kilometri
Un copil de cinci ani a ajuns la spital, după ce a fost lovit de o ambulanţă
Zeci de tone de tutun, confiscare de polițiști. Au fost deschise 862 de dosare penale. FOTO
Un român ar fi furat un bolid din Franța. A apucat să îl conducă doar până la Vama Sighet
Memorialul Colectiv, batjocorit cu mesaje electorale: „Este o lipsă de empatie”. FOTO
Înregistrările de la "creşa groazei". "În loc să te spele, doarme, nesimţita aia de mă-ta"