Motivul întârzierilor pe singurul tronson feroviar rapid din România: CFR Călători a pus locomotive limitate la 100 km/h

tren șină
Shutterstock

Pe Magistrala 800 București-Constanța pe care se poate circula cu 160 km/oră, CFR Călători a băgat locomotive limitate la 100 km/oră.

Aceasta ar fi explicația pentru care pe singurul tronson din România pe care trenurile ar trebui să meargă cu viteză mare acest lucru nu se întâmplă, conform ClubFeroviar.ro.

Sursa citată a prezentat cazul trenului IRN 1930 Mangalia-Oradea, care a avut o întârziere de 25 de minute de la Constanța la București Băneasa, fără să fi existat vreun incident și care nu a staționat în gări.

Explicațiile CFR Călători

”Minutele de întârziere pe segmentul Constanţa – Bucureşti Băneasa a trenului IR 1930 Mangalia – București Băneasa – Oradea care a circulat în data de 7/8 iulie 2022 au fost generate astfel: 2 minute ca urmare a afluenței de călători în stația Medgidia, 8 minute ca urmare a restricțiilor de viteză pe infrastructură și restul de 15 minute ca urmare a limitării temporare a vitezei locomotivei trenului”, a fost răspunsul oferit de CFR Călători pentru această întârziere.

Sursa citată notează că explicația a fost oferită, dar nu completă, pentru că reprezentanții CFR Călători nu au oferit detalii despre motivul limitării vitezei locomotivei.

Citește și
tren CFR Călători
Mersul trenurilor, grav afectat de caniculă. Mai multe incidente, semnalate la nivel național

Jurnaliștii mai susțin că limitarea vitezei trenului nu a fost temporară, ci a fost limitată din Constanța, de unde s-a pus locomotiva EA 892 a Depoului Ploiești, care nu poate circula cu mai mult de 100 km/oră.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Biletele de tren se scumpesc de la 1 iulie. Cât costă acum o cursa București – Constanța
Biletele de tren se scumpesc de la 1 iulie. Cât costă acum o cursa București – Constanța

Biletele de tren se scumpesc de la 1 iulie. Prin urmare, o călătorie pe ruta Bucureşti - Constanţa, la clasa a 2-a, va costa 67 de lei cu IR, de la 55,7 lei, iar până la Braşov va costa 54 de lei, de la 44,7 lei, de exemplu, scrie News.ro. 

Mersul trenurilor, grav afectat de caniculă. Mai multe incidente, semnalate la nivel național
Mersul trenurilor, grav afectat de caniculă. Mai multe incidente, semnalate la nivel național

Aerul saharian, care a adus în România codurile roșu, portocaliu și galben de caniculă, a încins șinele de tren și a provocat haos pe calea ferată, în multe locuri.

Călătorii cursei Tulcea – București au stat două ore în câmp după ce trenul în care se aflau s-a blocat
Călătorii cursei Tulcea – București au stat două ore în câmp după ce trenul în care se aflau s-a blocat

Probleme au fost şi în judeţul Constanţa. Zeci de persoane care se deplasau cu trenul pe ruta Tulcea – București au avut parte de o surpriză neplăcută.  

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h
Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h

Iarna pare că își intră în drepturi, cel puțin la altitudini mari. Meteorologii anunță că, de la ora 10:00, până marți seara, la ora 21:00, în zona de munte va bate vântul cu până la 90 de km pe oră.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.