Motivul întârzierilor pe singurul tronson feroviar rapid din România: CFR Călători a pus locomotive limitate la 100 km/h
Pe Magistrala 800 București-Constanța pe care se poate circula cu 160 km/oră, CFR Călători a băgat locomotive limitate la 100 km/oră.
Aceasta ar fi explicația pentru care pe singurul tronson din România pe care trenurile ar trebui să meargă cu viteză mare acest lucru nu se întâmplă, conform ClubFeroviar.ro.
Sursa citată a prezentat cazul trenului IRN 1930 Mangalia-Oradea, care a avut o întârziere de 25 de minute de la Constanța la București Băneasa, fără să fi existat vreun incident și care nu a staționat în gări.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Explicațiile CFR Călători
”Minutele de întârziere pe segmentul Constanţa – Bucureşti Băneasa a trenului IR 1930 Mangalia – București Băneasa – Oradea care a circulat în data de 7/8 iulie 2022 au fost generate astfel: 2 minute ca urmare a afluenței de călători în stația Medgidia, 8 minute ca urmare a restricțiilor de viteză pe infrastructură și restul de 15 minute ca urmare a limitării temporare a vitezei locomotivei trenului”, a fost răspunsul oferit de CFR Călători pentru această întârziere.
Sursa citată notează că explicația a fost oferită, dar nu completă, pentru că reprezentanții CFR Călători nu au oferit detalii despre motivul limitării vitezei locomotivei.
Jurnaliștii mai susțin că limitarea vitezei trenului nu a fost temporară, ci a fost limitată din Constanța, de unde s-a pus locomotiva EA 892 a Depoului Ploiești, care nu poate circula cu mai mult de 100 km/oră.