Momentul în care doi bărbați au fost spulberați de un tren, în Pitești. Șoferul îl luase la ocazie pe pasagerul din dreapta
Doi bărbați și-au pierdut viața în mașina zdrobită de tren, la o trecere peste calea ferată din Pitești. Șoferul a forțat traversarea, deși a văzut că locomotiva se apropie, spun martorii.
Alături de el a murit un alt om, pe care îl luase în mașină ca să-l ajute. Nu-l cunoștea.
Potrivit martorilor, șoferul a privit în direcția din care venea trenul, apoi n-a mai schițat nicio mișcare. A încremenit, probabil, și a intrat în panică. După impact, locomotiva a târât autoturismul pe o distanță de aproape 10 metri.
Pasagerii din unicul vagon al trenului regio spun că mecanicul a avertizat prin semnale sonore atunci când s-a apropiat de intersecție. Apoi, s-au trezit în scurt timp în mijlocul unui zgomot asurzitor.
Pasager în tren: „După aia am auzit o bufnitură. Când m-am dat jos am văzut ce e acolo ...”
Reporter: „L-a lovit în plin?!”
Pasager în tren: „Păi siiigur, l-a luat pe sus!"
Șoferul era angajatul unei societăţi de telecomunicații, unde administra parcul auto. Fusese cu mașina de serviciu la revizie. La plecare, un bărbat de 69 de ani, care își lăsase autoturismul la reparat l-a rugat să îl ducă până în centrul orașului.
La scurt timp aveau să piară amândoi. Martorii spun că, înaintea lor, un alt vehicul, condus de o femeie, a trecut în grabă calea ferată.
Martor: „L-a văzut, că era oprit acolo și dacă a văzut că fata aia ...”
Reporter: „Deci a trecut cineva înainte ?”
Martor: „A trecut înainte, da. O fracțiune de secundă. Și ei, după ei. Și când a trecut, a intrat trenul în ei."
Stradă pe care s-a produs accidentul duce către o zonă industrială de pe șoseaua de centură a Piteștiului și este intens circulată. Trecerea peste calea ferată este semnalizată doar cu indicatorul rutier "Crucea Sfântului Andrei", iar vizibilitatea nu este foarte bună.
Bărbat: „Filmați, să vedeți că se vede 100 de metri. Atât ! De la 100 de metri încolo, nu se mai vede nimic !"
În toată țara avem peste 5000 de treceri la nivel cu calea ferată, dintre care doar 30 la sută sunt prevăzute cu sisteme de semnalizare automată, semnale acustice și luminoase, sau bariere.
Anul trecut, CFR a reușit să modernizeze 29 de treceri la nivel, iar până la finalul acestui an își propune să finalizeze lucrările la alte 43. Ca urmare, numărul accidentelor rutiere de felul celui petrecut acum a scăzut. În primele 9 luni ale anului au fost 121, din care 38 soldate cu victime. Totuși, în ritmul în care se fac modernizările, vom fi feriți cu totul de riscuri abia peste 50 de ani.