Măsuri speciale pentru transporturile de marfă. Controale rapide la frontiere

×
Codul embed a fost copiat

După ce săptămâna trecută transportatorii s-au confruntat cu blocaje în mai multe țări europene, Comisia Europeana anunță măsuri pentru ca circulația mărfurilor esențiale, ca alimentele sau medicamentele, să nu aibă de suferit, pe durata pandemiei.

Camioanele ar trebui să stea de astăzi în punctele de frontiera cel mult un sfert de oră, iar transportatorii au la dispoziție o rețea de drumuri verzi, pe unde pot circula cu prioritate.

După conferința cu toți miniștrii transporturilor din Europa, statele membre au agreat o rețea de coridoare sigure de tranzit.

”Putem vedea care sunt coridoarele verzi pe site-ul Comisiei Europene. De menționat că acestea se referă la toate modalitățile de transport.

De la aeroporturi, cale ferată, porturi martime, transport pe apă - în România, de exemplu, este inclus transportul pe Dunăre, și nu în ultimul rând vorbim de transportul rutier - adică trasee care includ rețeaua de bază europeană.

Citește și
Coronavirus in Romania
Bilanțul medicilor din România, infectați cu Covid-19: „Este inacceptabil. Este incredibil”

Astfel încât toți transportatorii care traversează o țară europeană să știe foarte clar care sunt drumurile deschise pentru ei”, explică corespondentul Ştirilor ProTV Ștefana Todică.

Discuțiile dintre oficialii europeni au avut însă în prim-plan punctele de frontieră, mai ales că săptămâna trecută au fost blocaje uriașe în anumite țări precum Austria și Ungaria, care au afectat și aprovizionarea cu alimente în România.

Un control la frontieră nu depășește 15 minute

”Transportatorii, șoferii de camioane și chiar și cei cu mijloace de transport mai mici, dubele, să poată trece într-un flux continuu. Numim aceste benzi verzi sau culoare verzi în frontieră.

Prima reglementare este ca orice control în frontieră să nu depășească 15 minute, statele membre au obligativitatea să deschidă de comun acord puncte suplimentare pe care să le comunice operatorilor, exclusiv pentru transportul de marfa”, a declarat comisarul europeană Adina Vălean

Pe lângă fluidizarea traficului, recomandările Comisiei Europene se referă și la modificarea regulamentelor pentru șoferi, astfel încât să nu mai fie nevoiți să interacționeze cu alți oameni și să stea apoi în izolare la întoarcere, indiferent de țările prin care au călătorit. Se va întâmpla asta doar dacă prezintă simptome.

Se văd deja primele efecte

Transportatorii spun că deja se văd efectele noilor reglementări.

”În Ungaria nu mai avem așa mari probleme, dar a rămas partea de sud, în Bulgaria, unde încă mai sunt probleme. A scăzut și acolo fluxul, undeva la 16-17 ore acum, dar încă persistă”, spune Cătălin Fort.

Acesta este punctul de așteptare în vamă?

”Da, acesta este. Între 15 și 18 ore. La Calafat mai exact. În Ruse este deblocat, Bechet undeva la 14-15 ore”, mai spune acesta.

Comisia Europeană a creat și o platformă unde statele membre pot introduce în timp real informații despre eventuale restricții impuse în contextul epidemiei.

 

Articol recomandat de sport.ro
Gigi Becali a bătut palma cu Dan Șucu și a obținut un profit de 100 de milioane de euro: "S-a ținut de cuvânt"
Gigi Becali a bătut palma cu Dan Șucu și a obținut un profit de 100 de milioane de euro: "S-a ținut de cuvânt"
Citește și...
Care sunt primele simptome ale infectării cu coronavirus. Apar abia după 5 zile
Care sunt primele simptome ale infectării cu coronavirus. Apar abia după 5 zile

Noi toți ar trebui să fim de acum înainte atenți la semnele care ne-ar putea arăta că am putea fi infectați.

Bilanțul medicilor din România, infectați cu Covid-19: „Este inacceptabil. Este incredibil”
Bilanțul medicilor din România, infectați cu Covid-19: „Este inacceptabil. Este incredibil”

Institutul Național de Sănătate Publică a dat marți publicității un bilanț îngrijorător al cadrelor medicale infectate cu COVID-19 din România.

Zeci de mii de români revin din zonele roşii ale Europei:
Zeci de mii de români revin din zonele roşii ale Europei: "Ca acasă nu-i nicăieri”

Românii continuă să se întoarcă acasă, în valuri. Zeci de mii de conaționali au fost nevoiți să plece din zona roșie a Europei și vin la familiile lor.

Recomandări
Cod portocaliu și galben de viscol şi vânt în mai multe zone din țară. Care sunt județele afectate de vreme rea. HARTĂ
Cod portocaliu și galben de viscol şi vânt în mai multe zone din țară. Care sunt județele afectate de vreme rea. HARTĂ

Administraţia Naţională de Meteorologie a emis, joi dimineață, o avertizare Cod portocaliu de vânt puternic, valabilă până joi seară, și două avertizări Cod galben de viscol şi vânt puternic, valabile până vineri dimineață.

Misterul care înconjoară prăbușirea avionului Azerbaijan Airlines. Imagini de la bord surprinse înainte de tragedie
Misterul care înconjoară prăbușirea avionului Azerbaijan Airlines. Imagini de la bord surprinse înainte de tragedie

Continuă ancheta în cazul tragediei aviatice din Kazahstan. Autoritățile au găsit cutia neagră a aparatului de zbor, cu ultimele convorbiri din cabina de pilotaj.

România la finalul lui 2024: Perspectivă negativă și riscul de a deveni nerecomandată pentru investiții
România la finalul lui 2024: Perspectivă negativă și riscul de a deveni nerecomandată pentru investiții

România încheie anul 2024 cu perspectivă negativă şi riscă să alunece înspre statutul de ţară nerecomandată pentru investiţii.