Se ieftinesc 8 alimente de bază, dar nu se știe cu cât. În Franța, un retailer aflat și în România ieftinește 500 de produse
Marile magazine din România vor ieftini temporar alimentele de bază, fără a preciza deocamdată cu cât vor reduce prețurile. În comparație, retailerul Carrefour, prezent și în România, a ieftinit produsele de bază, nu doar alimentare, cu 10%.
Reprezentanții marilor lanțuri de magazine au promis Guvernului că vor reduce temporar prețurile, începând cu perioada imediată, la o serie de produse alimentare de bază, precum pâine, lapte, brânzeturi, ouă, mălai, făină, ulei, legume, fructe, scrie Profit.
Premierul Ciolacu a cerut magazinelor să reducă adaosurile la circa 8 produse alimentare de bază, pentru ca prețurile pentru populație să devină mai suportabile.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
”Aş vrea să încep cu o veste bună, am primit deja răspunsul marilor lanţuri de magazine, la propunerea noastră privind schema de reducerea a preţurilor la alimentele de bază şi vă pot spune că retail-erii au transmis deja o primă listă cu produsele vizate.
Avem, astfel, toate condiţiile pentru ca în perioada următoare să finalizăm un acord sau un act normativ şi aş dori să le mulţumesc pentru promptitudine şi pentru această abordare”, a spus joi premierul Ciolacu, potrivit News.
Ce alimente de bază se vor ieftini
El a arătat că asta înseamnă o scădere garantată a preţului la unele produse de bază din gama celor indispensabile populaţiei: ”Aici ne referim la pâine, lapte, brânzeturi, carne, ouă, făină, mălai, ulei, legume şi fructe proaspete”, a mai spus premierul. ”
Vreau să subliniez foarte clar, va fi o scădere care nu va pune presiune pe producătorii români. Cred că românii merită din plin un asemenea gest sub forma unui efort comun al statului şi al mediului privat”, a dat asigurări premierul Marcel Ciolacu.
Măsura ar urma să se aplice temporar, pentru jumătate de an, iar Consiliul Concurenței ar urma să monitorizeze situația, ca lanțurile comerciale să reducă aceste prețuri. Marii comercianți ar urma să reducă de bunăvoie adaosurile comerciale.
Deși Guvernul nu poate interveni pentru a regla prețurile decât cu acordul Comisiei Europene, retailerii ar urma să fie de acord cu solicitarea premierului Ciolacu, mai ales pentru că, în nenumărate rânduri, acesta și-a exprimat intenția introducerii unei taxe de solidaritate de 1% pe cifra de afaceri pentru marile companii.
Carrefour a ieftinit 500 de produse în Franța, cu 10%
Nu se știe, deocamdată, cât de semnificative vor fi ieftinirile, dar, spre comparație, lanțul Carrefour a redus cu 10% prețurile la produsele de bază, nu doar alimentare, în magazinele sale din Franța.
Distribuitorul francez Carrefour a început, în această săptămână, să reducă preţurile cu aproximativ 10% în medie, la un număr de aproximativ 500 de produse, în ideea de a-i ajuta pe cumpărătorii francezi să facă faţă costului ridicat al vieţii, a declarat miercuri un purtător de cuvânt de la Carrefour, transmite Reuters.
Reducerile de preţuri acoperă produse alimentare şi de igienă de la 400 de mărci şi 100 de produse vândute sub marcă proprie.
Potrivit unei liste consultate de Reuters, produsele vizate de reduceri sunt mărci care variază de la băuturile carbogazoase Orangina, berea Heineken, apa minerală Badoit şi până la deodorantele Dove şi pasta de dinţi Colgate.
Această rundă de reduceri de preţuri vine după ce marile companii alimentare din Franţa au promis că vor reduce preţurile la sute de produse începând din luna iulie. Săptămâna trecută, ministrul francez al Finanţelor, Bruno Le Maire, a ameninţat că vor fi impuse sancţiuni financiare dacă firmele nu îşi respectă promisiunile.
Cu o reţea multiformat de peste 14.000 de magazine în aproape 40 de ţări, Grupul Carrefour este unul dintre liderii mondiali în domeniul retailului alimentar.