Lucrările de modernizare ale Șoselei de Centură a Capitalei bat pasul pe loc. Unii constructori au fost penalizați
Chinul șoferilor care încearcă să evite traficul din Capitală și să-și continue călătoria pe Șoseaua de Centură va mai dura. Lucrările de modernizare bat pasul pe loc pe multe tronsoane.
Pasajul de Cernica ar fi trebuit finalizat anul trecut, dar nu este gata nici acum. Și nici Autostrada 0, care va înconjura Bucureștiul, nu înaintează. Unii constructori au fost penalizați.
Lucrările de modernizare bat pasul pe loc
Când va fi gata, giratoriul suspendat de la Cernica le va fi de mare folos șoferilor care vor putea evita calea ferată. Greu merge și lărgirea Șoselei de Centură de la două benzi la patru.
Sunt 11,5 km care fac legătura dintre DN2 și A2 și care ar fi trebuit finalizați în urmă cu un an. Însă lucrările sunt abia la 20%. Constructorul are probleme financiare, iar contractul ar putea fi reziliat, spun reprezentanții Companiei naționale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere.
Ionuț Ciurea, reprezentantul asociației Pro Infrastructura: „Giratoriul suspendat de la Cernica face parte dintr-un contract un pic mai mare, care include printre altele și lărgirea la patru benzi a centurii între DN2, drumul spre Buzău, Focșani, spre Moldova și A2. Cele mai multe probleme în momentul acesta sunt de fapt la constructor, pentru că acest constructor mai are și alte proiecte majore, DX Craiova-Pitești, tronsonul 1, și are și actuala bucată din Centura Timișoara, unde se lucrează, sau mai bine zis ar trebui să lucreze”.
Ce trebuie să știți despre A0
Cei care nu vor să tranziteze Capitala și vor să scutească timpul pierdut în trafic pe Șoseaua de Centură vor putea ocoli pe viitoarea A0, cunoscută ca Autostrada București. Drumul spre mare ar putea deveni mai ușor pe aici. Lotul de 17 km, care va face legătura dintre Capitală și A2, este construit în proporție de 47%. Oficialii din transporturi spun că segmentul de drum ar putea fi gata vara viitoare.
Mari întârzieri sunt pe lotul 3 sud, dintre Bragadiru și Joița, unul dintre cele mai importante segmente de drum, pentru că unește Autostrada A1 de DN6. Cei 18 km de aici au termenul de finalizare octombrie 2023. Aproape imposibil, însă pentru că stadiul lucrărilor este de 14%.
Din aceasta cauză, constructorul a fost penalizat cu peste 2,3 milioane de lei.
Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR: „Pe lotul 3, Bragadiru Joița, unde avem 18 km, lucrurile nu merg așa bine. Aici există o întârziere destul de mare, s-ar putea ca până la următorul certificat negativ chiar să crească procentul de întârziere. Constructorul grec a ajuns acum la aprox 14%, dar mai au de recuperat din întârzierile anterioare”.
Nici în zona de nord a autostrăzii, lucrurile nu stau cu mult diferit. Un lot încă nu este alocat, iar pe alte două, lucrările încă nu au început.
Autostrada 0, care va avea 101 kilometri, costă 970 de milioane de euro. Banii vin din fonduri europene, iar atunci când va fi gata, șoferii vor putea ajunge de la Autostrada A1 la A2, ocolind Capitala.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: bucuresti, autostrada, soseaua de centura,
Dată publicare:
25-08-2022 19:44