Lucrarile la autostrada Arad - Nadlac au fost reluate. Noii constructori promit sa o termine in zece luni
Un consortiu de firme, din care fac parte companii italiene si germane, s-a angajat sa termine cei 22 de kilometri de autostrada, pana in luna decembrie a acestui an. Noii constructori vin cu 450 de muncitori si 300 de utilaje ca sa termine lucrarea.
Companiile italiene si germane promit sa faca in zece luni ce altii au promis ca fac in aproape doi ani. Ramane de vazut daca se vor tine de cuvant.
Autostrada Arad - Nadlac este impartita in doua tronsoane. Primul dintre ele, Nadlac – Pecica, a fost atribuit in urma cu doi ani firmei Romstrade care, pentru ca nu a respectat termenele de executie, a pierdut lucrarea. Celalalt tronson, Pecica - Arad, a fost atribuit firmei Alpine care a facut 80% din lucrari, insa muncitorii s-au oprit pentru ca firma a intrat in insolventa.
In urma cu sase luni, cei 22 de kilometri din primul lot au fost atribuiti unor noi constructori. Primele lucrari vizeaza evaluarea terasamentului, mai precis cat de mult a afectat vremea acest tronson de autostrada timp de doi ani, cat a fost abandonat.
Danut Dascalu, sef de santier: “Se vor monta doua statii de asfalt si de betoane. Trebuie sa ne incadram intr-un termen scurt. Noi speram sa ne tinem de cuvant si pana la sfarsitul anului sa dam in circulatie autostrada"
Constructorii sunt extrem de ambitiosi si vor sa termine cei 22 de kilometri de autostrada inaintea ungurilor. Pentru asta vor aduce de cinci ori mai multi muncitori si utilaje.
Acest tronson de autostrada va avea si un punct de trece a frontierei cu Ungaria.
Danut Dascalu, sef de santier: “Va fi un punct de trecere. Acum se proiecteaza partea punctului vamal."
Primul lot din autostrada Arad - Nadlac costa 69 de milioane de euro. Lucrarile la cel de-al doilea, pe portiunea de autostrada Pecica – Arad, au fost abandonate in vara anului trecut, iar acum trebuie organizata o noua licitatie.