Lovitură grea încasată de TAROM după protestul mascat al piloților. Câți bani a pierdut compania

TAROM

TAROM a înregistrat pierderi de aproximativ 2,5 milioane de euro, pe perioada protestului de luni al piloţilor.

Demersul acestora a reprezentat un semnal de alarmă împotriva condiţiilor actuale de muncă şi managementului deficitar din companie, potrivit unui comunicat al Sindicatului Piloţilor de Linie din România (SPLR).

"Astăzi, piloţii au tras un semnal puternic de alarmă, protestând împotriva condiţiilor actuale de muncă şi a managementului deficitar din companie. Această acţiune este un semnal de alarmă, având în vedere că numeroase aspecte critice, inclusiv cele legate de siguranţa pasagerilor, au fost ignorate prea mult timp. Această întrerupere a activităţii, deşi necesară, este regretabilă pentru pasagerii noştri. Înţelegem inconvenienţele cauzate şi ne exprimăm regretul pentru disconfortul şi discontinuitatea pe care le resimt, acesta fiind şi unicul motiv pentru care demersurile noastre au apărut în al 12-lea ceas. Acţiunile noastre sunt motivate de dorinţa de a îmbunătăţi siguranţa şi calitatea serviciilor oferite, asigurând un mediu de lucru sigur şi demn pentru echipajul nostru", se spune în comunicatul remis Agerpres.

Piloţii susţin că, în ciuda legislaţiei clare, inclusiv Legea 223 privind Alimentaţia de Întărire, TAROM continuă să neglijeze alimentaţia corespunzătoare pentru personalul navigant.

"Această nerespectare a reglementărilor pune în pericol atât sănătatea noastră, cât şi siguranţa operaţiunilor de zbor. Considerăm că este de prisos să justificăm importanţa unei alimentaţii adecvate în acord cu legea în vigoare. Uniformele personalului navigant TAROM, vechi şi incomplete, nu respectă standardele de protecţie a muncii (Legea 319/2006 şi HG 355/2007). Aceasta afectează direct siguranţa personalului în timpul operaţiunilor şi compromite imaginea profesională a companiei. Siguranţa la bordul aeronavelor noastre depinde de echipamente corespunzătoare şi de condiţii de muncă adecvate, ceea ce în prezent nu este garantat", afirmă aceştia.

Citește și
Cum a devenit TAROM rușinea națională din mândria națională, cu implicarea excesivă a politicului
Cum a devenit TAROM rușinea națională. Statul a dat 200 de milioane de euro degeaba. Experții spun că trebuia închisă de mult

În ceea ce priveşte remuneraţia, piloţii TAROM cât şi personalul tehnic se confruntă cu venituri şi beneficii cu mult sub media industriei, având salarii neindexate din 2008, potrivit comuncatului. Această situaţie a dus la pierderea personalului calificat, care migrează către companii ce oferă condiţii mai bune.

"Deşi pregătirea noastră este una costisitoare şi necesită investiţii considerabile din partea TAROM, concurenţa profită de acest personal instruit fără a acoperi costurile de formare, ceea ce afectează grav capacitatea TAROM de a asigura zboruri eficiente, afectând totodată şi bugetul companiei. Condiţiile de muncă precare şi gestionarea ineficientă a serviciilor de sol şi de mentenanţă a aeronavelor au deteriorat calitatea experienţei de călătorie pentru pasagerii noştri. Deficienţele în mentenanţă şi în alte servicii esenţiale afectează punctualitatea, confortul, cât şi predictibilitatea programului de zbor", atrage atenţia SPLR.

În plus, piloţii TAROM spun că au semnalat, în ultimele 8 luni, pe diverse căi această situaţie precară la care s-a ajuns şi au fost ignoraţi.

"Astăzi ne-am angajat în negocieri cu Ministerul Transporturilor, fără rezultate concrete. În loc să se rezolve problemele semnalate, s-a recurs la amânări şi ameninţări cu înlocuirea personalului cu echipaje de la companii concurente. Această lipsă de acţiune a culminat cu o pierdere financiară semnificativă pentru TAROM. În doar câteva ore de protest, compania a înregistrat pierderi de aproximativ 2,5 milioane de euro, sumă care ar fi fost suficientă pentru a acoperi majorările salariale pe un an întreg. Facem un apel urgent către conducerea TAROM şi autorităţile competente să ia măsuri imediate şi concrete pentru remedierea problemelor semnalate. Este esenţial să se asigure condiţii de muncă corespunzătoare, să se respecte legislaţia privind siguranţa şi să se ofere beneficii conforme cu standardele industriei, pentru a menţine siguranţa şi profesionalismul operaţiunilor noastre", afirmă sindicatul piloţilor.

Compania TAROM a anulat luni 10 curse interne şi externe din cauza indisponibilităţii temporare a membrilor echipajului de zbor, a anunţat operatorul aerian.

"În conformitate cu reglementările internaţionale de aviaţie şi politicile interne stricte privind siguranţa zborurilor, fiecare dintre cursele respective a fost anulată deoarece un membru din echipajul fiecărei aeronave s-a declarat 'inapt de zbor'. Deciziile individuale ale piloţilor au fost luate în conformitate cu reglementările în vigoare, pentru a asigura securitatea şi confortul pasagerilor şi a echipajului", transmit reprezentanţii TAROM, într-un comunicat de presă.

Lista completă a curselor anulate de TAROM

Cursele anulate au fost: ROT101/2 Otopeni -Cairo- Otopeni, ROT167/8 Otopeni -Beirut- Otopeni, ROT187/8 Otopeni -Amman-Otopeni, ROT701/2 Otopeni - Iaşi-Otopeni, ROT621/2 - Otopeni - Oradea-Otopeni, ROT261/2 - Otopeni - Istanbul-Otopeni, ROT231/2 - Otopeni - Budapesta-Otopeni, ROT 301/2 - Otopeni - Frankfurt-Otopeni, ROT361/2 - Otopeni - Amsterdam - Otopeni şi ROT 381/2 - Otopeni - Paris-Otopeni.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Cum au ajuns piloții de la TAROM
Cum au ajuns piloții de la TAROM "inapți de zbor". Colegii de la o companie low-cost câștigă de peste două ori mai mulți bani

În plin sezon al concediilor, mii de oamenii, unii cu copii mici, și-au văzut, luni, planurile date peste cap și au stat ore în șir în aeroporturi.

Cum a devenit TAROM rușinea națională. Statul a dat 200 de milioane de euro degeaba. Experții spun că trebuia închisă de mult
Cum a devenit TAROM rușinea națională. Statul a dat 200 de milioane de euro degeaba. Experții spun că trebuia închisă de mult

Din mândria națională, TAROM a devenit rușinea națională, spun astăzi analiștii dar și pasagerii nemulțumiți de serviciile tot mai slabe oferite de o vreme de operatorul aerian.

Lista completă a curselor anulate de TAROM, după ce 30 de piloți s-au declarat inapți de zbor
Lista completă a curselor anulate de TAROM, după ce 30 de piloți s-au declarat inapți de zbor

TAROM a anulat, inițial, zece curse, luni, după ce 29 de piloți și copiloți au anunțat subit că nu sunt apți de zbor. Spre după amiază, numărul curselor anulate s-a dublat. Toți piloții au invocat motive de sănătate.

Anunțul făcut de TAROM după ce aproape toate cursele de luni au fost anulate. Măsura categorică luată în calcul de șefi
Anunțul făcut de TAROM după ce aproape toate cursele de luni au fost anulate. Măsura categorică luată în calcul de șefi

TAROM a anulat, inițial, zece curse, luni, după ce 29 de piloți și copiloți au anunțat subit că nu sunt apți de zbor. Au invocat motive de sănătate. Ulterior numărul curselor anulate a ajuns la 25, după-amiază.

Blocajul de la TAROM este o grevă a piloților, care cer salarii mai mari. Cât câștigă un pilot la compania aeriană de stat
Blocajul de la TAROM este o grevă a piloților, care cer salarii mai mari. Cât câștigă un pilot la compania aeriană de stat

Anularea curselor TAROM de luni reprezintă, de fapt, o grevă a piloților și copiloților, care cer salarii mai mari. Anul trecut, un copilot era plătit cu 2-3.000 de euro, în timp ce salariul unui pilot TAROM pornea de la 6.000 de euro net/lună.  

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.