Jumătate dintre camioanele verificate sunt supraîncărcate. Unele TIR-uri au și 20 de tone peste limită. Cum evită controalele

×
Codul embed a fost copiat

Jumătate dintre camioanele oprite pentru verificări au încărcături care depășesc limita admisă de lege. Statistica îngrijorătoare aparține Inspectoratului pentru controlul rutier.

Camioanele grele distrug șoselele și sunt un pericol, pentru că oricând le poate ceda sistemul de frânare.

Deoarece amenzile sunt mici, Ministerul Transporturilor vrea să schimbe legea.

Un camion care circulă cu o încărcătură legală, la peste 80 de kilometri pe oră, frânează în 36 metri. Când greutatea creşte, sistemul de frânare devine ineficient. 

Daniel Bejusca, director ISCTR: "Sistemul de frânare devine ineficient în cazul în care e încărcat peste capacitate şi ne pune vieţile în pericol.”
Reporter: “Infrastructura se distruge iremediabil şi ireversibil?”
Daniel Bejusca, director ISCTR: “Categoric."

Citește și
tir general
Transportatorii se plâng de carantina impusă șoferilor nevaccinați: Românii vor "îngroşa" rândul şomerilor sau vor emigra
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Asta se vede cu ochiul liber. Pe A1, la intrarea în Bucureşti, autostrada este denivelată pe banda 1, acolo unde circulă camioanele.

În Comarnic, la intrarea pe DN1, locuitorii spun că şoseaua s-a deformat sub greutatea remorcilor supraîncărcate cu lemne.

Localnică: "Se strică că dacă vin maşini din astea mari imediat se strică.”

Zeci de camioane au fost oprite la prima oră în toată România pentru proba cantarului.

În mod normal, un TIR are voie să transporte 40 de tone. Inspectoratul pentru Controlul în Transport Rutier a descoperit însă camioane care aveau şi 60 de tone.

Şoferii de camion s-au anunţat pe aplicaţii de GPS sau pe staţii ca la km 31 pe A1 exista un control. Aşa că toţi cei care simt şi ştiu că au probleme evita această zonă. Doar ca inspectorii ISCTR au pus la cale altă schema de control. Îi opresc în trafic pe şoferi şi la 20 de kilometri distanţa îi aduc, îi verifica şi îi cântăresc.

Cei prinşi că au supraîncărcat maşinile sau că au depăşit timpii de conducere au fost amendaţi şi au rămas şi fără atestatele care le permit să urce la volan.

În loc să stea cu camionul în parcare nouă ore, aşa cum i s-a cerut pentru a respecta timpii de odihnă, şoferul a plecat după câteva minute. Acum inspectorii îl vor căuta la firma de transport unde vor mai face un control. Şi alte firme vor fi vizitate pentru a opri valul de ilegalităţi.

În doar câteva zile de controale, din aproape 200 maşini oprite, jumătate aveau depăşiri de greutate.

Cele mai afectate drumuri de camioanele grele sunt DN1, Centura Capitalei şi DN2, spun responsabilii, care vor să înăsprească legea. Unii transportatori refuză chiar cântărirea maşinilor şi prefera să plătească amendă de 1500 de lei. Inspectorii propun mărirea sancţiunii la 10 mii de lei pentru refuzul cantarului. Ca să-i prindă pe cei care distrug şoselele şi pun în pericol circulaţia, Inspectoratul a anunţat şi că va angaja mai mulţi controlori.

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
TIR-uri românești încărcate și cu o tonă peste limită, descoperite în Ungaria. Ce amenzi au primit șoferii
TIR-uri românești încărcate și cu o tonă peste limită, descoperite în Ungaria. Ce amenzi au primit șoferii

Într-o jumătate de zi, poliţişii ungari de pe autostrada M0 (centura Budapestei) au descoperit două vehicule din România cu o încărcătură peste limită, scrie Napi Gazdasag.

Transportatorii se plâng de carantina impusă șoferilor nevaccinați: Românii vor
Transportatorii se plâng de carantina impusă șoferilor nevaccinați: Românii vor "îngroşa" rândul şomerilor sau vor emigra

Transportatorii critică decizia autorităţilor de a-i pune în carantină pe şoferii de camioane la intrarea în ţară, dacă nu sunt vaccinaţi, arătând că în acest fel şoferii români vor "îngroşa" rândul şomerilor sau vor emigra.

Șase camioane încărcate cu deșeuri au fost oprite de polițiștii de frontieră. De unde veneau
Șase camioane încărcate cu deșeuri au fost oprite de polițiștii de frontieră. De unde veneau

Șase camioane încărcate cu deșeuri care veneau din Austria, Suedia și Germania cu destinația România au fost oprite de polițiștii de frontieră de la Vărșand și Borș.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.