Jumătate dintre camioanele verificate sunt supraîncărcate. Unele TIR-uri au și 20 de tone peste limită. Cum evită controalele
Jumătate dintre camioanele oprite pentru verificări au încărcături care depășesc limita admisă de lege. Statistica îngrijorătoare aparține Inspectoratului pentru controlul rutier.
Camioanele grele distrug șoselele și sunt un pericol, pentru că oricând le poate ceda sistemul de frânare.
Deoarece amenzile sunt mici, Ministerul Transporturilor vrea să schimbe legea.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Un camion care circulă cu o încărcătură legală, la peste 80 de kilometri pe oră, frânează în 36 metri. Când greutatea creşte, sistemul de frânare devine ineficient.
Daniel Bejusca, director ISCTR: "Sistemul de frânare devine ineficient în cazul în care e încărcat peste capacitate şi ne pune vieţile în pericol.”
Reporter: “Infrastructura se distruge iremediabil şi ireversibil?”
Daniel Bejusca, director ISCTR: “Categoric."
Asta se vede cu ochiul liber. Pe A1, la intrarea în Bucureşti, autostrada este denivelată pe banda 1, acolo unde circulă camioanele.
În Comarnic, la intrarea pe DN1, locuitorii spun că şoseaua s-a deformat sub greutatea remorcilor supraîncărcate cu lemne.
Localnică: "Se strică că dacă vin maşini din astea mari imediat se strică.”
Zeci de camioane au fost oprite la prima oră în toată România pentru proba cantarului.
În mod normal, un TIR are voie să transporte 40 de tone. Inspectoratul pentru Controlul în Transport Rutier a descoperit însă camioane care aveau şi 60 de tone.
Şoferii de camion s-au anunţat pe aplicaţii de GPS sau pe staţii ca la km 31 pe A1 exista un control. Aşa că toţi cei care simt şi ştiu că au probleme evita această zonă. Doar ca inspectorii ISCTR au pus la cale altă schema de control. Îi opresc în trafic pe şoferi şi la 20 de kilometri distanţa îi aduc, îi verifica şi îi cântăresc.
Cei prinşi că au supraîncărcat maşinile sau că au depăşit timpii de conducere au fost amendaţi şi au rămas şi fără atestatele care le permit să urce la volan.
În loc să stea cu camionul în parcare nouă ore, aşa cum i s-a cerut pentru a respecta timpii de odihnă, şoferul a plecat după câteva minute. Acum inspectorii îl vor căuta la firma de transport unde vor mai face un control. Şi alte firme vor fi vizitate pentru a opri valul de ilegalităţi.
În doar câteva zile de controale, din aproape 200 maşini oprite, jumătate aveau depăşiri de greutate.
Cele mai afectate drumuri de camioanele grele sunt DN1, Centura Capitalei şi DN2, spun responsabilii, care vor să înăsprească legea. Unii transportatori refuză chiar cântărirea maşinilor şi prefera să plătească amendă de 1500 de lei. Inspectorii propun mărirea sancţiunii la 10 mii de lei pentru refuzul cantarului. Ca să-i prindă pe cei care distrug şoselele şi pun în pericol circulaţia, Inspectoratul a anunţat şi că va angaja mai mulţi controlori.