Jaf la Aeroportul Otopeni. Salarii de 1.000 € pentru funcţionari care munceau o oră pe zi

×
Codul embed a fost copiat

Cel mai mare aeroport din România a devenit o vacă de muls pentru cei care îl conduc, dar şi pentru funcţionari din ministerul Transporturilor. Este concluzia unui raport al Corpului de Control al premierului.

Unii directori, angajaţi ai companiei, dar şi funcţionari din minister, şi-au plătit ilegal salarii de mii de euro, dar şi deplasări de lux pentru aşa zise programe de formare profesională. În schimb, investiţiile în infrastructură au tins spre zero.

Cum ar fi să munciţi doar o oră timp de o jumătate de an şi să ridicaţi un salariu de 4.500 de lei în fiecare lună? Aşa s-a întâmplat la Aeroportul din Otopeni, spune Corpul de Control al Premierului. Inspectorii au verificat sistemul de securitate şi au descoperit astfel de angajaţi, care în 2016, au fost doar pe hârtie la muncă. Cu un an mai devreme, 4 înalţi funcţionari din ministerul Transporturilor au fost angajaţi de directorul Aeroportului în Consiliul de Administraţie. Ilegal, spun inspectorii, care au calculat că unii dintre funcţionari ar fi primit câte 28 de mii de euro fiecare.

De altfel, directorul Aeroportului ar fi avut mare grijă şi de veniturile sale. Din iulie 2013 şi până în mai 2014, şi-ar fi stabilit ilegal un salariu net de 8500 de euro. Adică un prejudiciu de 71 de mii de euro, estimează Corpul de Control, care aloca o analiză specială şi vacantelor de lux decontate de companie.

Din 2015 până în 2016, aeroportul a desfășurat programe de formare profesională cât pentru 6 ani. Însă taxele de instruire au reprezentat doar 20 la sută din total. 80 la sută din bani au fost dați pe deplasări în zone exotice ale globului. În Las Vegas, Statele Unite, în Sydney Australia, sau în Filipine, Tailanda.

Citește și
Aeroportul Mihail Kogălniceanu
Aterizare de urgenţă pe aeroportul Mihail Kogălniceanu. Ce s-a întâmplat cu un avion Austrian

Doar că aceste programe nu au fost prevăzute în Planurile Anuale de Formare Profesională, iar procesul de selecţie a fost făcut în mod aleatoriu, fără criterii concrete. În plus, au fost alocate mai multe zile decât dura programul.

Programele de instruire nu au fost prevăzute în Planurile Anuale de Formare Profesională Externă. Procesul de selecţie a persoanelor a fost făcut în mod aleatoriu, nefiind identificate criterii concrete de selecţie. Au fost aprobate mai multe zile decât durata concretă a fiecărui program”, se arată în Raportul corpului de control al premierului.

Potrivit raportului, chiar şeful corpului de control al ministrului Transporturilor a fost angajat al unei asociaţii administrate de CNAB şi a primit pentru asta 18 mii lei. Inspectorii bănuiesc un conflict de interese. Din păcate, în timp ce se tocau bani pe salarii şi deplasări de lux, între 2013 şi 2015, pe aeroportul din Otopeni nu a fost făcută nicio investiţie.

Rezultatul?! Pe prima pistă a aeroportului nu există condiţii eficiente de decolare şi aterizare, iar pistă a doua este operaţională doar pe 2/3 din lungime. Conducerea Aeroportului din Otopeni, dar şi ministerul Transporturilor au refuzat să comenteze raportul Corpului de Control. Documentul va fi trimis parchetului.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Metroul București-Otopeni va fi făcut cu bani de la BERD. S-au alocat 300 milioane euro
Metroul București-Otopeni va fi făcut cu bani de la BERD. S-au alocat 300 milioane euro

Ministrul Transporturilor a anunţat luni că Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare va finanţa construcţia magistralei 6.

Aterizare de urgenţă pe aeroportul Mihail Kogălniceanu. Ce s-a întâmplat cu un avion Austrian
Aterizare de urgenţă pe aeroportul Mihail Kogălniceanu. Ce s-a întâmplat cu un avion Austrian

Un zbor Austrian Airlines nu a mai reuşit să aterizeze pe Aeroportul Otopeni. 

80 de români, blocați în aeroportul din Amsterdam. ”A fost balamuc destul de mare”
80 de români, blocați în aeroportul din Amsterdam. ”A fost balamuc destul de mare”

80 de pasageri ai unei curse Tarom Amsterdam- Bucureşti au rămas blocaţi pe aeroport în Olanda.

Recomandări
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern
Surse | Răsturnare de situație în privința candidatului comun. Ruptura produsă deja în noul Guvern

Candidatul comun pentru alegerile prezidențiale de anul viitor este pus sub semnul întrebării în noul Executiv.

Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”
Sebastian Burduja, triumfător pe Facebook: România exportă curent din energie eoliană, „verde și ieftină”

România exportă din nou energie, produsă acum din centralele eoliene, afirmă ministrul de resort Sebastian Burduja, care pledează pentru acest tip de energie verde. Apa din lacurile de acumulare, pentru energia hidro, trebuie păstrată, spune el.

Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului
Dezinformări în mediul online. Reacția MApN după campania de fake news legată de „legea dronelor”. Prevederile proiectului

Apărarea și securitatea României nu sunt amenințate de Aliați și parteneri, spune răspicat MApN, care dezminte astfel dezinformările apărute pe tema modificărilor legislative în ceea ce privește apărarea spațiului aerian național împreună cu NATO.