ISU intervine cu roboți pentru gestionarea scurgerilor din trenul deraiat, după două zile de la incident
După două nopți de la accidentul din Mehedinți, unde un tren de marfă încărcat cu peste 1.300 de tone de benzină a deraiat, încă se intervine la fața locului.
Două vagoane s-au răsturnat și calea ferată nu a fost deocamdată eliberată. În plus, circulația mașinilor este în continuare restricționată în zonă.
Pentru că pericolul unei explozii era uriaș, autoritățile au evacuat preventiv opt persoane. Trenul de marfă, cu 27 de vagoane, încărcate cu 1323 de tone de benzină, a deraiat lângă satul Faţa Cremenii. Transporta o cantitate uriașă de combustibil care, în cazul unui incident, ar fi provocat o explozie în lanț nimicitoare.
Ultimele 7 vagoane ale garniturii au sărit de pe şine, iar două s-au răsturnat şi din ele a început să se scurgă combustibil.
În aceste condiţii, autorităţile au activat planul roşu de intervenție. La fața locului, mecanicul locomotivei a încercat să dea primele explicații.
Mecanicul locomotivei: „Liniile sunt slabe, infrastructura din ce în ce mai proastă. Păi se simte un recul mare în tren. Și se oprește...”
Liniile de cale ferată au fost decuplate de la reţea, iar zona a fost asigurată toată noaptea. Traficul între Turnu Severin şi Strehaia a fost deviat.
Localnicii care au casele în apropiere au primit mesaje RO-ALERT, iar o parte dintre ei au fost evacuaţi.
Persoană evacuată: „Am auzit scârțâituri la calea ferată, un nor enorm. Nu ne-am luat niciun fel de bagaj, am plecat cu ce am avut. Ne-am îmbrăcat repede și am și părăsit.”
Joi specialiştii au căutat soluţii de îndepărtare în siguranţă a încărcăturii. Fiecare vagon conţine 49 de tone de combustibil.
Cum cele două vagoane răsturnate din compunerea trenului de marfă au scurgeri de conținut, ISU nu permite intervenția personalului feroviar pentru ridicarea acestora.
ISU Braşov a trimis o autospecială transport roboţi, care protejează echipajele de intervenţie în timpul transvazării.
Incidentul este anchetat de Agenţia de Investigare Feroviară.
Laurențiu Dumitru, director general, Agenția de Investigare Feroviară Română: „Orice fel de chestiune posibilă este luată în considerare, calea ferată cu instalațiile de siguranță, probleme identificate la vagoane, la locomotive.”