Învechitele tramvaie din București, pericole mortale. Incidentul șocant surprins
Mai multe imagini dramatice au fost surprinse în București, cu pantograful unui tramvai, dispozitivul de metal care face conexiunea cu liniile de tensiune, căzând pe șosea.
Potrivit martorilor, o femeie cu un copil puteau fi loviți, dar și o mașină care se afla în apropiere. Astfel de situații s-ar putea întâmpla tot mai des, din cauză că tramvaiele au peste 40 de ani vechime. Imaginile au fost filmate vineri, în momentul în care tramvaiul a părăsit o stație, iar pantograful s-a agățat de fire, s-a rupt și a căzut pe stradă.
În apropiere se afla o femeie care ținea un copil de mână și avea un altul în brațe. În urma sperieturii, femeia a luat-o la fugă.
,,Era un băiat cu BMW, dacă nu trăgea dreapta să vină aproape de bordură, praf îl făcea acolo. Dacă pica în cap la oameni, erau terminați", a declarat un martor.
,,S-a auzit doar o bubuitură. Era tragedie dacă ar fi căzut în capul cuiva. Era totuși un tramvai foarte vechi", a mai spus o femeie.
Tramvaiul defect a fost tractat, iar bucata de metal din mijlocul intersecției a fost transportată mai târziu.
Potrivit Societatății de Transport București, pantograful s-a strâmbat după ce, undeva pe traseu, ar fi agățat un cablu gros instalat ilegal pe stâlpi.
Nu este însă singurul incident în care au fost implicate în ultima vreme tramvaiele din Capitală. Un altul a deraiat la începutul lunii iulie pe Calea Moșilor. În 2013, un tramvai de pe linia 23 s-a rupt în două în intersecție, iar pasagerii au intrat în panică. În același an, din cauza unui strat de smoală de pe șine, două tramvaie s-au ciocnit. 9 persoane au ajuns la spital. În 2012 o altă deraiere din zona Rahova a provocat rănirea altor 18 persoane.
Conform raportului pe 2018, Societatea de Transport București menționează că incidentele cu tramvaiele sunt mai frecvente decât în cazul autobuzelor sau troleibuzelor.
Tramvaiul provoacă cele mai multe neplăceri transportului în comun din București. Numărul tramvaielor care s-au defectat și au provocat blocări în trafic a crescut cu 16 la sută anul trecut. De înțeles, din moment ce ultimele tramvaie au intrat în inventar încă din 1975. Adică acum 44 de ani.
Potrivit reprezentanților societății civile, situația este dezastruoasă.
,,Întreținerea se face cu șurub, șurubelniță și ciocan, pentru că asta e situația în momentul de față. Dotări nu există suficiente în depouri, și nu există personal specializat care să poată aplica măsurile necesare pentru reparația corectă. Din 1975 și până acum tramvaiele au fost doar modernizate. Însă modernizarea lor se face extrem de încet, în jur de 5-6 pe an. Adică ne-ar lua 50 de ani să le schimbăm pe toate cele 280”, a declarat Cristi Marin, membrul asociației Metrou Ușor.
Primăria a promis că va cumpăra 100 de tramvaie noi, dar licitația se află încă în derulare.