Intră în vigoare taxa unică de cinci lei pe oră la parcarea în București. Ce fac autoritățile pentru mai multe locuri
De la 1 martie - adică de miercuri - șoferii care vor parca pe locurile publice din Capitală vor plăti 5 lei pe oră, indiferent de zonă.
Schimbarea vine după ce au fost făcute mai multe plângeri că taxa ar fi mult prea mare. Între timp, autorităţile locale promit şi proiecte prin care vor crește numărul de locuri de parcare în oraș.
Din 15 august, de când s-a schimbat sistemul de taxare pentru locurile de parcare, și până în prezent, au fost date aproape 80.000 de amenzi. Fiecare şofer sancţionat a plătit 200 de lei - cât costă şi un abonament lunar.
Alegeri 2024
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
Șoferiță: „Mi se pare destul de ridicat aici în zona aceasta, sunt zone mai pe la periferie, unde este un preț mai rezonabil."
În Bucureşti sunt doar 27.000 de locuri publice de parcare, şi aproape 220.000 de parcări de reşedinţă, în condiţiile în care în Capitală sunt înmatriculate peste 1,5 milioane de vehicule. Acestora li se adaugă cele din alte judeţe, şi cele aflate în tranzit.
3.000 de mașini ridicate în patru luni
Din noiembrie şi până acum, autorităţile au ridicat peste 3.000 de maşini parcate neregulamentar. Ca să le recupereze, proprietarii plătesc o taxă ce trece de 300 de lei.
Delia Bîrla, corespondent PROTV: „Aceasta este doar una dintre multele străzi unde trotuarele sunt sufocate de mașini, și asta pentru că nu sunt suficiente locuri de parcare și parchează fiecare pe unde apucă, iar oamenii nu au suficient spațiu să treacă, așa că de cele mai multe ori circulă pe drum, acolo unde trec și mașinile și își pun viața în pericol."
Șofer: „Ăsta-i traficul din București, nu avem ce face. Cu plată, nu știu ce să zic, și cu plata asta, pentru că unii au posibilitatea să plătească, alții nu au."
Șofer: „Foarte greu. Chiar și la bloc am 4 mașini parcate de ani de zile."
Autorităţile locale au anunțat că au în desfăşurare mai multe proiecte pentru a crește numărul locurilor de parcare. Primăria Sectorului 1 va construi șapte parcări automatizate. De asemenea, după ce a stat în paragină mai bine de zece ani, parcarea de sub Podul Basarab urmează să fie deschisă.
În Sectorul 2, autoritățile încearcă să identifice străzi pe care să le transforme în drumuri cu sens unic şi să câștige astfel spațiu pentru parcări. Iar în Sectorul 4 este în construcție o parcare etajată.
Și Primăria Generală a Capitalei are în vizor, în acest sens,13 terenuri.
Stelian Bujduveanu, viceprimarul General al Municipiului București: „Avem o analiză în curs care ne relevă următorul fapt: putem amenaja aproape 80.000 de locuri de parcare la nivel de sol în zona centrală. Am stabilit o strategie prin care acele terenuri pe care Municipalitatea le are, care stau astăzi libere, nu sunt utilizate, cu o simplă autorizare".
Amenzile pentru parcările neregulamentare pot să ajungă până la 725 lei și 3 puncte de penalizare.
Sursa: Pro TV
Etichete: parcare, ora de parcare, locuri de parcare,
Dată publicare:
28-02-2023 08:41