Regulamentul de parcare în București se aplică de luni, 15 august. Unde mai pot parca șoferii gratis
Regulamentul de parcare în București va fi aplicat de luni, 15 august. Șoferii care nu vor achita parcarea în parcările amenajate de Primăria Capitalei se vor trezi cu amenzi și chiar cu mașina blocată, iar parcarea pe străduțe va deveni din ce în ce mai dificilă.
Parcările administrate de Primăria Capitalei sunt amenajate în mare parte în centrul Capitalei, iar locurile sunt trasate cu albastru. Există încasatori la care se poate plăti, dar în majoritatea acestora, conform panourilor afișate, parcarea se poate achita prin sms sau prin aplicații mobile. Dacă până acum nu se aplicau amenzi, în unele cazuri, autoritățile locale promit măsuri drastice din data de 15 august, data la care se va aplica regulamentul de parcare în București.
„Este în vigoare acel regulament aprobat prin hotărâre de CG, el va fi aplicat. Acest regulament prevede nişte tarife orare şi prevede nişte sancţiuni. Dacă nu mă înşel, 200 de lei este amenda dacă parchezi şi nu plăteşti locul pe care l-ai ocupat, dacă sancţiunea persistă, vor fi blocate roţile", a declarat recent Nicuşor Dan.
Edilul Capitalei a explicat și faptul că regulamentul de parcare în București era în vigoare de mult timp, dar nu era aplicat, situația care se va schimba de luni, 15 august:
„Noi avem un regulament de parcare, aprobat de Consiliul General, care prevede şi tarife şi sancţiuni, pentru că el nu a fost aplicat până acum şi decizia este de a-l aplica şi se referă la acele 10.000 de locuri de parcare pe care PMB le gestionează. Şi decizia de a-l aplica începând cu 15 august a venit pentru a obişnui, după cum ştiţi, avem un trafic mai redus în luna august şi traficul mare începe în luna septembrie, când încep şcolile şi se termină şi concediile. Decizia a fost luată pentru a învăţa bucureştenii pentru aplicarea acestui regulament" a mai spus Nicușor Dan.
Capitala va fi împărțită în trei zone de tarifare. Zona 0, centrul Bucureștiului, unde taxa va fi de 10 lei pe oră, zona 1, unde șoferii vor da 5 lei pentru ora de parcare și zona 2, unde o oră de parcare va costa 2,5 lei. Plata se va face fie la agenții de parcare, fie prin SMS, sau prin aplicațiile de parcare, cum ar fi Parking Bucureşti sau amparcat.ro. Deocamdată, şoferii nu au la dispoziţie aparate de plată aşa cum există în alte oraşe din ţară.
Intră în vigoare și abonamentele de parcare
Șoferii vor putea cumpăra inclusiv abonamente pentru fiecare dintre cele 3 zone de parcare. Astfel că cei care își achiziționează un abonament pentru zona 0 vor avea acces gratuit la parcări și în zonele 1 și 2. Iar care își vor achiziționa un abonament pentru zona 1 vor avea acces gratuit la parcări și în zona 2, dar nu și în zona 0. Iar cei care vor avea un abonament pentru zona 3 nu vor avea, evident, acces gratuit la parcare în zonele 0 și 1, decât după plată taxei de parcare din fiecare dintre cele 2 zone.
Potrivit PMB, abonamentele costă de la 15 lei pe zi, iar riveranii vor beneficia de tarife reduse, pentru locuri care pot fi cu rezervare sau fără, de la 80 de lei pe lună.
Puteți consulta AICI lista completă a tarifelor de parcare în București.
Parcările albastre sunt însă diferite de parcările albe, care sunt cele de reședință, administrate de primăriile de sector, și al căror regim nu s-a schimbat.
Șoferii pot parca în continuare gratuit fie pe locurile nemarcate, de la marginea bordurii, a explicat primarul general, Nicușor Dan, pe pagina de Facebook. Evident, dacă în zonă sunt interdicții prin semne de circulație, parcarea va intra sub incidența Codului Rutier, iar sancțiunile vor fi aplicate de polițiștii de la Rutieră
„Precizez, ca să nu persiste confuzia, că singurele modificări începând de marți vizează „parcări albastre”. Nu vor exista modificări la „parcările albe”, parcări de reședință care țin de primăriile de sector și se supun altui regim, nici pentru locuri de parcare nemarcate (de exemplu parcările la marginea bordurii). Scopul Primăriei Generale e să descongestioneze traficul în zona centrală și să redea pietonilor cât mai multe dintre trotuare”, a explicat Nicușor Dan.