Internet gratuit pentru calatorii din RATB. Investitia facuta de Primaria Capitalei in autobuzele vechi de zeci de ani
Vom avea acces la internet, in mijloacele de transport in comun din Capitala. Dar asta nu le va face neaparat calatoria mai placuta bucurestenilor. Multe dintre autobuze si tramvaie sunt vechi de zeci de ani.
Sunt aproximativ 1.200 de tramvaie, autobuze si troleibuze in Bucuresti si toate ar urma sa aiba internet gratuit. Doar ca e destul de greu sa folosesti telefonul mobil in mijloacele de transport in comun, mai ales la orele de varf. Trebuie sa te strecori prin multime si neaparat sa-ti tii echilibrul.
Si asta pentru ca majoritatea mijloacelor de transport sunt vechi, galagioase si extrem de aglomerate. In timp ce soferii evita cu greu gropile din asfalt, vatmanii se roaga sa nu sara vagoanele de pe sinele denivelate.
Jumatate dintre tramvaiele Capitalei si o treime dintre autobuze sunt oricum defecte si au fost trase pe dreapta. Restul si-au cam trait viata, arata documentele RATB.
Un autobuz sau un troleibuz ar trebui sa circule, in mod normal, doar opt ani. Cele care sunt acum pe strazi au o vechime medie de pana la 20 de ani. La fel, tramvaiele nu ar trebui sa stea mai mult de 14 ani pe sine. Ori unele au 4 decenii.
Soferii si vatmanii RATB spun ca merg cu frica la munca, atat pentru ei, cat si pentru calatori.
Angajat: "In ultimii ani nu s-a investit in piese de schimb si in reparatii capitale, unele dintre el nu mai prezinta garantie. Si asta nu trebuie sa o dovedeasca cineva, se poate vedea din calculatorul de la bord. Apare cu deficiente la sistemul de franare. Reviziile nu se fac asa cum ar trebui, nu se schimba uleiul la timp".
Dincolo de aceste probleme, Primaria Capitalei urmeaza sa investeasca intr-un serviciu de internet wireless pentru calatori. Proiectul a fost deja aprobat de consilierii generali, iar firma castigatoare ar urma sa fie aleasa saptamana viitoare.
Contractul aprobat de PMB ar urma sa fie incheiat pentru un an si jumatate si are o valoare de 1,6 milioane de euro. Cam atat costa cinci autobuze nou-noute sau sase troleibuze.
Acum un an, Primaria Capitalei anunta ca va cumpara 500 de autobuze noi, dintre care o treime electrice. Insa proiectul a ramas in stadiul de vis.