Scandalul dintre Blue Air si autoritatile aeroportuare din Cluj se amplifica. Niciuna dintre parti nu isi asuma vina
Continua disputa dintre autoritatile aeroportuare de la Cluj si Blue Air. Totul, dupa ce o aeronava a acestei companii a derapat joi, la aterizare.
La mijloc este un meci de ping-pong, in care fiecare tabara o acuza pe cealalta ca nu isi asuma responsabilitatea.
Discutie pilot-turnul de control
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Boeing 737: Tower Cluj, buna ziua. (n.r. in engleza) Flight 9301. 4,4 miles to final (n.r. final aproach )
Turnul de control raspunde si indica directia, viteza vantului si pista pe care trebuie sa aterizeze aeronava.
Boeing 737: Sa dati luminile pe high, va rugam. [n.r. luminile sistemului de balizaj]
Turnul de control: Sigur. Un moment.
[...]
Boeing 737: Turnule, 9301... tocmai am iesit din pista.
Turnul de control: Confirm. Bine ati venit! Continuati spre [pista] Delta, catre pozitia de imbarcare numarul 6
Boeing 737: Nu m-ati inteles. Este PAN PAN PAN [n.r. semnal de urgenta]. Am iesit din pista.
Turnul de control: [...] Sunt turnul, confirm, multumesc!
Din discutiile dintre pilot si turnul de control este clar ca aterizarea a fost una in condiitii dificile, ninsoare puternica si vizibilitata redusa.
Aeronava care venea de la Bucuresti a aterizat, iar in timpul acestei operatiuni a iesit in afara pistei cu aproape cinci metri. Din fericire nimeni nu a fost ranit, insa ancheta trebuie sa stabileasca ce a dus la producerea acestui incident.
Reprezentantii Aeroportului Cluj ar fi dorit ca aeronava sa mai ramana in aer, cata vreme muncitorii curatau inca o data pista, care se incarcase din nou cu zapada, in urma ninsorii abundente. Doar ca pilotul ar fi spus ca mai are kerosen doar pentru cinci minute de survol.
Iuliu Pop director operational Aeroportul International Cluj: Ne mentinem punctul de vedere comunicat. Eu nu am spus ca pilotul a ramas fara combustibil, ci ca a fost nevoie de o limita de timp pentru a fi eliberata pista.
Mai exact regulile internationale de aviatie spun ca fiecare avion trebuie sa aiba pe linga cantitatea de combustibil necesara pina la destinatie rezerva pentru un survol de 10 minute sau pentru a ajunge pina la un aeroport de rezerva aflat in apropiere.
Cei de la Blue Air spun ca aeronava indeplinea toate aceste conditii.
Gheorghe Racaru: Avionul a plecat de la Bucuresti cu petrol suficient pentru a ajunge pana la Cluj, pentru zona de asteptare in caz ca se intampla ceva, pentru aeroportul de rezerva. 5 tone a plecat din Bucuresti. Consumul a fost de 1,5 tone.
Joi, in jurul orei 21:00 aeronava a fost mutata la Bucuresti asa ca acum o comisie din partea companiei va face verificari pentru a vedea daca avionul poate fi reintrodus in curse."
Centrul de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile va stabili cu exactitate ce s-a intamplat
Disputa dintre autoritati si compania Blue Air
Pilotii aeronavei Boeing 737, care a iesit de pe pista, dupa ce a derapat pe pista si s-a oprit la 10 metri pe camp, i-ar fi spus turnului de control ca au nevoie sa aterizeze cat mai repede, sustin cei de la Aeroportul Avram Iancu, pentru ca nu mai au suficient kerosen la bord. Aceasta discutie ar fi avut loc dupa ce, la un moment dat, cei de la aeroport le-ar fi cerut pilotilor sa mai tina aeronava in aer, pana cand muncitorii intra cu utilajele pe pista si o mai curata de zapada.
"Se indeparta zapada, nu era gheata. Pentru ca ningea se indeparta zapada si atunci s-a solicitat un timp pentru a indeparta zapada”, spune David Ciceo director Aeroportul International Cluj Napoca
"Pilotul a anuntat ca nu mai are combustibil decat pentru 5 minute in aer si s-a cerut urgentarea deszapezirii”, explica si Iuliu Pop Directorul operational Aeroportul international Cluj Napoca.
Conducerea companiei Blue Air ii contrazice.
"Avionul in momentul de fata si acum, dupa aterizare, are trei tone de petrol in el. Se poate verifica, sunt acolo, nu le-a scos nimeni. El mai poate sa stea in zona un numar de minute dupa care se duce la aeroportul de rezerva. Mi se pare o aberatie”, spune Gheorghe Racaru.
Ancheta va stabili daca iesirea avionul de pe pista s-a produs din cauza faptului ca pista nu a fost curatat la timp si ce in ce masura deciziile pilotului au fost corecte.
Inregistrarea AUDIO a discutiei dintre pilot si turnul de control
HotNews a publicat inregistrarea audio a discutiei dintre avionul Blue Air si turnul de control, din timpul incidentului de joi.