Scandalul dintre Blue Air si autoritatile aeroportuare din Cluj se amplifica. Niciuna dintre parti nu isi asuma vina

×
Codul embed a fost copiat

Continua disputa dintre autoritatile aeroportuare de la Cluj si Blue Air. Totul, dupa ce o aeronava a acestei companii a derapat joi, la aterizare.

La mijloc este un meci de ping-pong, in care fiecare tabara o acuza pe cealalta ca nu isi asuma responsabilitatea.

Discutie pilot-turnul de control

Boeing 737: Tower Cluj, buna ziua. (n.r. in engleza) Flight 9301. 4,4 miles to final (n.r. final aproach )

Turnul de control raspunde si indica directia, viteza vantului si pista pe care trebuie sa aterizeze aeronava.

Citește și
Avion Blue Air Cluj
Doua variante pentru aterizarea ratata a avionului Blue Air. Cat combustibil avea in rezervor si de ce nu a asteptat pilotul

Boeing 737: Sa dati luminile pe high, va rugam. [n.r. luminile sistemului de balizaj]

Turnul de control: Sigur. Un moment.

[...]

Boeing 737: Turnule, 9301... tocmai am iesit din pista.

Turnul de control: Confirm. Bine ati venit! Continuati spre [pista] Delta, catre pozitia de imbarcare numarul 6

Boeing 737: Nu m-ati inteles. Este PAN PAN PAN [n.r. semnal de urgenta]. Am iesit din pista.

Turnul de control: [...] Sunt turnul, confirm, multumesc!

Din discutiile dintre pilot si turnul de control este clar ca aterizarea a fost una in condiitii dificile, ninsoare puternica si vizibilitata redusa.

Aeronava care venea de la Bucuresti a aterizat, iar in timpul acestei operatiuni a iesit in afara pistei cu aproape cinci metri. Din fericire nimeni nu a fost ranit, insa ancheta trebuie sa stabileasca ce a dus la producerea acestui incident.

Reprezentantii Aeroportului Cluj ar fi dorit ca aeronava sa mai ramana in aer, cata vreme muncitorii curatau inca o data pista, care se incarcase din nou cu zapada, in urma ninsorii abundente. Doar ca pilotul ar fi spus ca mai are kerosen doar pentru cinci minute de survol.

Iuliu Pop director operational Aeroportul International Cluj: Ne mentinem punctul de vedere comunicat. Eu nu am spus ca pilotul a ramas fara combustibil, ci ca a fost nevoie de o limita de timp pentru a fi eliberata pista.

Mai exact regulile internationale de aviatie spun ca fiecare avion trebuie sa aiba pe linga cantitatea de combustibil necesara pina la destinatie rezerva pentru un survol de 10 minute sau pentru a ajunge pina la un aeroport de rezerva aflat in apropiere.

Cei de la Blue Air spun ca aeronava indeplinea toate aceste conditii.

Gheorghe Racaru: Avionul a plecat de la Bucuresti cu petrol suficient pentru a ajunge pana la Cluj, pentru zona de asteptare in caz ca se intampla ceva, pentru aeroportul de rezerva. 5 tone a plecat din Bucuresti. Consumul a fost de 1,5 tone.

Joi, in jurul orei 21:00 aeronava a fost mutata la Bucuresti asa ca acum o comisie din partea companiei va face verificari pentru a vedea daca avionul poate fi reintrodus in curse."

Centrul de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile va stabili cu exactitate ce s-a intamplat

Disputa dintre autoritati si compania Blue Air

Pilotii aeronavei Boeing 737, care a iesit de pe pista, dupa ce a derapat pe pista si s-a oprit la 10 metri pe camp, i-ar fi spus turnului de control ca au nevoie sa aterizeze cat mai repede, sustin cei de la Aeroportul Avram Iancu, pentru ca nu mai au suficient kerosen la bord. Aceasta discutie ar fi avut loc dupa ce, la un moment dat, cei de la aeroport le-ar fi cerut pilotilor sa mai tina aeronava in aer, pana cand muncitorii intra cu utilajele pe pista si o mai curata de zapada.

"Se indeparta zapada, nu era gheata. Pentru ca ningea se indeparta zapada si atunci s-a solicitat un timp pentru a indeparta zapada”, spune David Ciceo director Aeroportul International Cluj Napoca

"Pilotul a anuntat ca nu mai are combustibil decat pentru 5 minute in aer si s-a cerut urgentarea deszapezirii”, explica si Iuliu Pop Directorul operational Aeroportul international Cluj Napoca.

Conducerea companiei Blue Air ii contrazice.

"Avionul in momentul de fata si acum, dupa aterizare, are trei tone de petrol in el. Se poate verifica, sunt acolo, nu le-a scos nimeni. El mai poate sa stea in zona un numar de minute dupa care se duce la aeroportul de rezerva. Mi se pare o aberatie”, spune Gheorghe Racaru.

Ancheta va stabili daca iesirea avionul de pe pista s-a produs din cauza faptului ca pista nu a fost curatat la timp si ce in ce masura deciziile pilotului au fost corecte.

Inregistrarea AUDIO a discutiei dintre pilot si turnul de control

HotNews a publicat inregistrarea audio a discutiei dintre avionul Blue Air si turnul de control, din timpul incidentului de joi. 

 

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Un avion al companiei Wizz Air a survolat aeroportul din Cluj mai bine de 30 de minute. De ce nu a putut ateriza aeronava
Un avion al companiei Wizz Air a survolat aeroportul din Cluj mai bine de 30 de minute. De ce nu a putut ateriza aeronava

Un avion al companiei Wizz Air, care zbura pe ruta Paris-Beauvais- Cluj si trebuia sa aterizeze pe aeroportul din Cluj la ora 12.25, a survolat de mai vine de jumatate de ora aeroportul.

Doua variante pentru aterizarea ratata a avionului Blue Air. Cat combustibil avea in rezervor si de ce nu a asteptat pilotul
Doua variante pentru aterizarea ratata a avionului Blue Air. Cat combustibil avea in rezervor si de ce nu a asteptat pilotul

Incident grav pe Aeroportul International din Cluj, unde un avion cu 116 oameni a derapat la aterizare si s-a oprit pe campul inzapezit din apropiere.

Un roman a incercat sa deschida, in zbor, usa unui avion de pasageri, in Spania. A fost retinut de Garda Civila pe aeroport
Un roman a incercat sa deschida, in zbor, usa unui avion de pasageri, in Spania. A fost retinut de Garda Civila pe aeroport

Un roman de 44 de ani a fost retinut de agenti ai Garzii Civile spaniole dupa ce a incercat sa deschida usa unui avion in zbor, pe ruta Palma de Mallorca - Ibiza, relateaza ultimahora.es.

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Horațiu Potra, adus la sediul IGPR pentru percheziții informatice. Fostul membru al Legiunii Străine, neînsoțit de avocat
Horațiu Potra, adus la sediul IGPR pentru percheziții informatice. Fostul membru al Legiunii Străine, neînsoțit de avocat

Horațiu Potra a revenit, luni dimineață, la sediul Inspectoratului General al Poliției. Fostul membru al Legiunii Străine asistă și de această dată la percheziții informatice care îl vizează personal.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.