Bugetul alocat etapei a treia a Programului "Rabla pentru electrocasnice" a fost epuizat în 90 de minute
Bugetul alocat pentru etapa a treia a programului "Rabla pentru electrocasnice" din acest an a fost epuizat în primele 90 de minute de la deschiderea sesiunii de selecţie, informează Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor.
"În primele 90 minute de la deschiderea etapei de selecţie a voucherelor pentru aparate de aer condiţionat, uscătoare de rufe şi aspiratoare, bugetul de 15 de milioane lei a fost epuizat", precizează sursa citată.
Conform datelor centralizate de ministerul de resort, în această etapă au fost generate 50.480 de vouchere, dintre care: 14.519 pentru aparate de aer condiţionat (28,76%), 10.001 pentru uscătoare de rufe (19,81%) şi 25.960 pentru aspiratoare (51,43%).
Alegeri 2024
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
Reprezentanţii instituţiei menţionează că voucherele generate în această etapă vor fi activate marţi, 22 iunie 2021, după parcurgerea etapelor interne de avizare, după ora 14:00, potrivit Agerpres.
Etapa a treia a programului "Rabla pentru Electrocasnice" 2021 a demarat vineri, la ora 10:00.
Valoarea voucherelor acordate în această sesiune este de 400 de lei pentru aparate de aer condiţionat, inclusiv aparate de aer condiţionat portabile, cu eficienţă energetică la răcire cel puţin A++; 400 lei pentru uscătoare de rufe cu eficienţă energetică cel puţin A++; 200 de lei pentru aspiratoare cu un consum de energie mai mic de 43 kWh/an.
Potrivit Administraţiei Fondului de Mediu (AFM), pentru aparatele de aer condiţionat se poate preda un electrocasnic din aceeaşi categorie, pentru aspiratoare un electrocasnic echivalent, iar pentru uscătoarele de rufe orice electrocasnic vechi inclus în program.
Programul "Rabla pentru electrocasnice" - sesiunea 2021 a debutat pe data de 14 mai, cu perioada de înscriere a persoanelor fizice, timp de o săptămână.
La sesiunea din acest an, modalitatea de accesare a programului a fost revizuită, astfel încât persoanele fizice să poată beneficia de oportunitatea de a se înscrie şi de a obţine unul sau mai multe vouchere.
Bugetul alocat ediţiei din acest an a programului "Rabla pentru electrocasnice" este de 75 milioane de lei, aproape dublu faţă de sesiunea din 2019, când a fost alocată suma de 40 de milioane de lei.
Persoanele care doresc să beneficieze de oricare dintre cele nouă categorii de echipamente trebuie să intre în platforma de pe site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu şi să îşi genereze contul de utilizator.
Programul a fost structurat în trei etape. Etapa 1 (21 mai - 4 iunie), pentru maşini de spălat rufe, maşini de spălat vase şi aparatele frigorifice, Etapa 2 (4-18 iunie), pentru televizoare, laptopuri şi tablete, Etapa 3 (18 iunie - 2 iulie), pentru aparate de aer condiţionat, uscătoare de rufe şi aspiratoare.
Sumele care se asigură sub forma unor vouchere sunt următoarele: 400 de lei pentru maşini de spălat rufe, 400 de lei pentru maşini de spălat vase, având cel puţin noua clasa energetică D, la maşinile de spălat rufe cel puţin clasa energetică C, 400 de lei pentru aparatele de aer condiţionat care trebuie să fie în cel puţin A++, 400 de lei pentru combine frigorifice, lăzi frigorifice, congelatoare clasele energetică cel puţin E, 400 de lei pentru televizoare, având cel puţin clasa energetică E, 400 de lei pentru uscătoarele de rufe A++, 200 de lei pentru aspiratoare, consumul să fie mai mic de 43 kilowatti oră pe an şi 500 de lei pentru laptopuri, 300 de lei pentru tablete.
"În ediţia trecută au fost probleme în momentul înscrierii beneficiarilor, sistemul a cedat, motiv pentru care am regândit acest sistem şi în prima fază, printr-un proces foarte simplu se vor înregistra beneficiarii în sistemul informatic. Trebuie să menţioneze nume, prenume, localitate, judeţ, cod numeric personal, adresă de email şi număr de telefon valid şi are opţiunea de a încărca pe loc un buletin de identitate sau o carte de identitate şi o declaraţie pe propria răspundere că punem la dispoziţia AFM datele personale”, afirma ministrul Mediului, Tanczos Barna.