În România s-au înmulțit școlile în care se învață limba coreeană și restaurantele cu specific. Concert K-Pop cu TrendZ
Artiștii coreeni și serialele produse în Coreea de Sud au admiratori și în România. Dovadă că s-au înmulțit școlile în care se învață limba coreeană restaurantele cu specific și vacanțele în „Țara dimineților liniștite”
Artiștii coreeni și serialele produse în Coreea de Sud au admiratori și în România. Dovadă că s-au înmulțit școlile în care se învață limba coreeană, restaurantele cu specific și vacanțele în „Țara dimineților liniștite”.
De asemenea, au început să ajungă și la noi formații și artiști coreeni. Un coregraf cunoscut pentru că a colaborat cu trupe faimoase din Coreea a susținut un atelier de dans la București. Iar în mai este așteptată o formație care a mai fost în țara noastră.
Pentru prima dată în țara noastră, PATT a fost surprins de pasiunea românilor pentru dans. El dansează de la 15 ani, iar acum la 26 de ani este și coregraf pentru formații cunoscute precum Ateez, EXO ori Super Junior.
PATT, coregraf și dansator coreean: ”Mereu zâmbesc când ascultă muzica și simt ritmul când dansează. A fost un moment fericit pentru mine.”
Reporter: Ce părere ai despre România până acum?
PATT: ”Dracula era singurul lucru pe care îl știam despre România, dar România are foarte multă mâncare gustoasă.”
Reporter: Ce ai încercat?
PATT: ”Am uitat numele. Sarmale?”
Fată: „A fost o experiență de neuitat, e foarte drăguț să fii în mediul ăsta în care e plin de pasiune și oameni drăguți, mai ales profesioniști”.
Fată: „Fac dansuri de 7 ani. Viața mea e înconjurată de cultura asta. Mi-a plăcut faptul că am învățat lucuri noi și că am așteptat să iau lectii de la PATT”.
Iar în luna mai revine in România formația TrendZ.
Andrada Stan, reprezentanta unei companii care organizează evenimente k-pop: „Anul trecut, în 2 săptămâni toată sala a fost vândută. De data asta ne pregătim de o sală mult mai mare”.
Fanii au prins și gustul mâncării coreene.
Prima experiență culinară pe care o vor aceștia este pregătirea cărnii direct pe plită în restaurant. De asemenea, de pe masă nu lipsește kimchi care este alimentul de bază în bucătăria coreeană.
Daniela Lovin, director de marketing: „Noi am încercat în meniu să aducem de acolo tot ce se poate mai bun, avem tip de streetfood care este tteokbokki picant, sunt niște batoane din orez, mai avem japchae care sunt noodles din cartofi dulci și sunt ceva mai speciali”.
De asemenea, sunt tot mai multi cei care invata limba coreeană și vor să viziteze Coreea de Sud.
Monica Jung, profesoară de limba coreeană: „Învață pe cont propriu și apoi simt nevoia și de profesor și atunci se înscriu la cursurile noastre. Știu să zică annyeonghaseyo, gamsahabnida, kimchi. Annyeonghaseyo înseamnă bună ziua, gamsahabnida - mulțumesc”.
Juhun Jung, organizator tabere în Coreea de Sud: „Celor care le plac filmele coreene sau seriale coreene vor să viziteze și unde este păstrată tradiția de genul satul corean cu casele tradiționale care se numea hanok. Tinerii orașul Seul și orașul Busan, unde este și mare și orașul modern și nu numai atât”.
Și cosmeticele sunt căutate.
Andreea Ciucu, reprezentanta unei firme de cosmetice coreene: „În fiecare an am observat o creștere sau poate chiar o dublare a activității.”
Melodiile artiștilor k-pop au milliarde de vizualizări pe internet.