Hainele returnate, o problemă pentru comercianții online. Topul produselor pe care românii le trimit înapoi
Aproximativ un sfert dintre hainele comandate online sunt returnate de clienți, fie pentru că nu li se potrivește mărimea, fie pentru că materialul nu e cel dorit.
Sau pur și simplu pentru că omul a cumpărat dintr-un implus convins de o promoție sau o fotografie reușită apoi s-a răzgândit.
În vreme ce unii retaileri încurajează acest model de shopping, alții recunosc că marfa returnată devine o problemă. Legea ne permite să trimitem înapoi vânzatorului, fără nicio explicație, produsele comandate online care nu ne plac. Unii clienți recunosc că pun în coșul virtual mai multe haine decât au de gând să cumpere.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Fată care face cumpărături online: „De obicei comand pantalonii în mai multe mărimi și sa văd care îmi vine mai bine. Am avut momente în care am returnat și toată comanda. Arătau într-un fel pe site și pe mine total atfel”.
Femeie care face cumpărături online: „Uneori nu se potrivește mărimea, alteori sunt mai mari, materialul câteodată...nu sunt multumită de calitate”.
Rochiile, blugii și gecile, în topul produselor returnate
Unul dintre cele mai mari magazine online de haine din țară a înregistrat anul trecut peste 3 milioane de comenzi. 36% dintre produse au fost returnate. În top sunt rochiile, blugii și gecile. Întoarse în depozit, produsele trebuie verificate, iar unele nu mai ajung niciodată la un alt client.
Cătălina Posea, directoarea de vânzări a unui magazin online: „Dacă ambalajul e deteriorat, dar produsul într-o stare foarte bună, atunci acestea vor fi reambalate și puse la vanzare. În cazul în care produsul prezintă defecte acesta va fi plasat într-o gestiune specială de casare”.
Defect înseamnă chiar și urme de purtare. Producătorii își asumă unele pierderi - uneori, consideră că sortarea, igienizarea, repararea și reambalarea sunt prea costisitoare, așa că preferă să distrugă hainele returnate. Asta înseamnă însă o problemă de mediu. Putem contribui la rezolvarea ei.
Mara Eliza Barza, specialistă în modă sustenabilă: „Cele mai mutle magazine online oferă ghiduri pentru mărimi, unde ai centimetri exact, măsori, vezi dimensiunile pe lungime, lățime și atunci putem să ne măsurăm singuri acasă cu un centimetru”.
Soluția la care apelează Ana
Ana Ramona obișnuiește să plaseze săptămânal o comandă online. A găsit însă o modalitate de a renunța la obiceiul returnării: și-a cumpărat mașină de cusut și își modifica singură hainele care nu i se potrivesc.
Reporter: „La care dintre ele dai greș, din articolele vestimentare?”
Ana Romona Doci: „La toate! Pentru că sunt o persoană mică de statură, niciodată nu îmi vine perfect o pereche da pantaloni sau un top”.
Un mare comerciant de articole vestimentare anunță că va înființa servicii de croitorie pentru retușuri în magazinele sale fizice, care îi vor deservi si pe clienții online.