Ghid ANPC pentru Black Friday. În cât timp vor fi livrate produsele

13-11-2019 19:42

În prag de Black Friday, inspectorii de la Protecţia Consumatorilor ne pun în gardă. Au conceput un ghid pe care-l numesc de "supravieţuire" pentru vinerea neagră a cumpărăturilor.

Vor să îi înveţe în acest fel pe români care sunt drepturile lor, în cazul în care nu rezistă tentaţiilor marilor reduceri. Este bine de ştiut, de exemplu, că aproape toate produsele comandate online pot fi returnate fără vreun motiv anume.

Dacă tot vom vâna cele mai mici preţuri, inspectorii ANPC ne oferă reguli care ne pot feri de eventuale capcane. „Ghidul de supravieţuire", aşa cum a fost numit de Protecţia Consumatorului, ne spune, de exemplu, că preţul afişat, fie pe un site, fie în magazin, trebuie să conţină toate costurile, TVA plus alte taxe suplimentare. Al doilea pas, asiguraţi-vă că nu aveţi de-a face cu o reducere falsă.

Inspectorii ANPC ne învaţă cum să identificăm reducerile corect aplicate. 50%, 60% sunt reduceri care ne atrag imediat atenţia dar ele trebuie scăzute din cel mai mic preţ pe care l-a avut produsul în ultimele 30 de zile, nu cel mai mare.

Aşa ca sfatul inspectorilor este să faceţi din timp o listă cu produsele pe care le doriţi şi să fotografiaţi preţul din ultima lună. După ce comandaţi, aşteptaţi coletul, dar nu mai mult de 30 de zile. După această perioadă, puteţi să cereţi banii înapoi.

Vezi aici ultimele informații despre primele produse care vor fi la promoție de BLACK FRIDAY 2019 la eMAG.

Horia Constantinecu, preşedinte ANPC: "Am stabilit cu operatorii cu care ne-am întâlnit un termin de 72 de ore pentru produsele mici, şi de maxim două săptămâni pentru cele mari. Nu te aştepţi să îţi vină acasă un frigider cu două uşi a doua zi."

La livrare, aveţi dreptul să deschideţi coletul şi să verificaţi ce este înăuntru.

Când vine vorba de comenzi online şi returnare, 14 pare să fie numărul magic. Odată ce primiţi coletul, comandat online, aveţi la dispoziţie 14 zile să îl trimiteţi înapoi, dacă nu vă place sau pur şi simplu nu îl mai vreţi. Tot 14 zile are la dispoziţie şi vânzătorul să vă dea banii înapoi. Mare atenţie, această regulă nu se aplică în cazul în care aţi comandat produse perisabile, lenjerie intimă sau produse personalizate.

Deşi este stufoasă, secţiunea "Termeni şi Conditi" vă poate aduce un plus. Dacă nu găsiţi acolo menţionat acest drept, de returnare în 2 săptămâni, automat perioadă se prelungeşte până la un an. Dacă faceţi cumpărăturile în magazine fizice, uitaţi de acest avantaj.

Horia Constantinecu, preşedinte ANPC: "Trebuie să înţelegem că noi acolo suntem prezenţi, atingem produsul, îl băgăm în priză, putem să cerem referinţe. După ce parcurgem aceşti paşi, nu mai avem cum să obligăm operatorul să se despăgubească."

Nu uitaţi că aveţi garanţie doi ani pentru aproape toate produsele, iar dacă aveţi ghinionul să se strice, nu dumnevooastra trebuie să luaţi legătura cu service-ul, ci vânzătorul, care are datoria să se ocupe de tot.


VIDEO PROTVPLUS.RO