Forțele Aeriene, în căutare de piloți tineri. Salariul maxim: 16.000 de lei
Două elicoptere militare ale Forţelor Aeriene au survolat, marți dimineaţă, cartierul Drumul Taberei din Bucureşti.
Piloţii au făcut o vizită neaşteptată la Colegiul Naţional Elena Cuza şi le-au vorbit elevilor despre o carieră la bordul avioanelor de luptă.
Oaspeţii le-au vorbit elevilor de la Colegiul Naţional Elena Cuza din Sectorul 6 de o carieră militară.
Comandor Cristian Manolache, șeful serviciului de resurse umane al Forţelor Aeriene: „Sunt teste grele, doar 10% reuşesc să treacă aceste teste. În medie, concurență e cam în jur de 2 candidaţi pe loc la piloţi.”
La întâlnire au venit şi doi studenţi ai Academiei Forţelor Aeriene de la Braşov. Andrei are 20 de ani şi a acumulat deja o experienţă de 40 de ore de zbor la Şcoală Superioară de Aviaţie Civilă de la Strejnic. Examenele au fost însă grele.
Reporter: „Cât a durat până te-ai urcat la manşa unui avion?”
Andrei Coman, student caporal: „La academie am făcut un semestru teorie, iar practică anul trecut în iunie, 10 săptămâni."
Până să dea examenul scris, viitorii piloţi trebuie să treacă de testele fizice la Institutului Naţional de Medicină Aeronautică şi Spaţială din Bucureşti.
Comandor Cristian Manolache, șeful serviciului de resurse umane al Forţelor Aeriene: „Cifrele de şcolarizare ne asigură 50 de locuri la piloţi de avioane şi elicoptere. Avem nevoie ca măcar câţi ies din sistem, tot atâţia să intre."
Chiar şi după încheierea studiilor, examenele continuă pentru piloţi care sunt testaţi în fiecare an. O ştie cel mai bine Horia, care este deja pilot la Baza 90 transport aerian.
Horia Ştefănescu, pilot baza 90: „Testele de barocamera şi giroscaun sunt cele mai importante.”
Reporter: „Care a fost senzaţia?”
Hora Ștefănescu: „Probele pleacă de la simplu, prima stai cu bărbia în piept, apoi trebuie să faci rotiri stânga - dreapta."
Cu toate acestea, mulţi dintre cei care au participat la prezentarea ofertei de studiu au fost cuceriţi. Mai ales fetele.
Tinere: „Au fost foarte convingători, au spus că avem un job asigurat.”
Reporter: „Cum e plătit?”
Tinere: „Au spus că e între. Nu, că ne permite un trai decent. Că ne permitem lucrurile de care avem nevoie."
Când termină studiile, absolvenţii primesc brevetul de zbor şi primul grad de ofiţer: sublocotenent. Potrivit informaţiilor publicate pe site-ul MAPN, un ofiţer câştiga între 1700 şi 16 mii de lei, dacă are şi funcţie de comandă.
Reporter: „Vârsta de pensionare e un avantaj?”
Andrei Coman: „Am putea spune, la 40,45 de ani, e ceva, dar eu nu mă gândesc. Sunt prea tânăr, mă gândesc la o carieră frumoasă."
În prezent, potrivit legii de pensionare în vigoare, un pilot cu cel mai mic grad primeşte în jur de 7.000 de lei, în timp ce un maistru sau un subofiţer 3.000 de lei. În cazul unui pilot şef de escadrilă pensia poate ajunge şi la 10 mii de lei. Pe de altă parte, să nu uităm de riscurile la care se supun piloţii militari.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!