Formula de calcul pentru noua taxa auto 2012. Legea intra in vigoare luna viitoare
S-a risipit ceata care invaluia noua taxa auto. Legea a fost promulgata de presedintele Traian Basescu, astfel ca masinile fabricate pana in 2007 mai pot fi inmatriculate cu bani putini, cel mult o luna.
Dupa aceea vom avea normele de aplicare pentru noul bir, iar soferii vor plati si 10.000 de euro, ca sa poata inscrie un autoturism mai vechi. Avocatii in schimb, sustin ca taxa poate fi atacata cu succes in instanta.
Cristian Creanga din Bucuresti se poate considera un sofer fericit. Si-a cumparat masina din Germania si nu a vrut sa plateasca 1.500 de euro ca s-o inmatriculeze in Romania. A dat statul in judecata si a castigat.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
"Am cerut sa mi se inmatriculeze masina fara plata taxei de inmatriculare. Castigand, au fost obligati la cheltuieli de judecata," explica acesta.
DESCARCATI de la finalul articolului LEGEA noii taxe auto 2012
Impreuna cu taxa, inseamna aproape 2.000 de euro. Procesul a durat insa 2 ani, iar Cristian Creanga nu a putut circula in baza numerelor provizorii decat 3 luni.
Dar in alte judete, cum ar fi Constanta, Arad, Buzau si Dambovita, soferii care dau statul in judecata pot circula linistiti cu masina pana la terminarea procesului pentru ca li se prelungesc automat si numerele provizorii. Avocatii sustin ca proprietarii vor castiga si cu noua taxa auto.
"Se castiga suta la suta. Ceea ce nu a facut prin noua forma nu a reusit sa evite dubla impunere. S-a mai platit odata intr-un stat membru aceasta taxa," spune avocatul Marius Coltuc.
Dar Ministerul Mediului spune ca nu exista o dubla taxare, pentru ca proprietarul plateste cat masina este inmatriculata in Romania, adica pentru perioada in care polueaza.
"In cazul in care masina este scoasa din parcul national din Romania si inmatriculata intr-o alta tara, i se restituie diferenta de taxa," sustine Gheorghe Popescu, presedintele Administratiei Fondului de Mediu
Noua lege are si o parte buna. Taxa pentru masinile Euro 3 sau Euro 4 a scazut cu un sfert, iar proprietarii isi pot recupera banii.
Trebuie sa mearga la Administratia Fiscala cu actele masinii, buletinul, dar si bonul de plata a vechii taxe. Teoretic, in 45 de zile vor primi diferenta.
Iata formula de calcul a noii taxe (extras din lege):
Suma de plata reprezentand taxa se calculeaza pe baza elementelor prevazute in anexele nr. 1 - 5, dupa cum urmeaza:
a) pentru autovehiculele din categoria M1, cu norma de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 sau Euro 6:
1. pentru autovehiculele cu norma de poluare Euro 5, Euro 4 sau Euro 3, taxa se calculeaza pe baza emisiilor de dioxid de carbon (CO2) si a taxei specifice exprimate in euro/1 gram CO2, prevazute in anexa nr. 1, si a normei de poluare si a taxei specifice exprimate in euro/1 cmc, prevazute in anexa nr. 2, si a cotei de reducere a taxei, prevazuta in coloana 2 din anexa nr. 4, dupa formula:
Suma de plata = [(A x B x 30%) + (C x D x 70%)] x (100 - E)%, unde:
A = valoarea combinata a emisiilor de CO2, exprimata in grame/km;
B = taxa specifica, exprimata in euro/1 gram CO2, prevazuta in coloana 3 din anexa nr. 1;
C = cilindree (capacitatea cilindrica);
D = taxa specifica pe cilindree, prevazuta in coloana 3 din anexa nr. 2;
E = cota de reducere a taxei, prevazuta in coloana 2 din anexa nr. 4;
2. pentru autovehiculele cu norma de poluare Euro 6 taxa se va determina pe baza formulei prevazute la pct. 1, odata cu intrarea in vigoare a normei Euro 6 pentru inmatricularea, vanzarea si introducerea in circulatie a vehiculelor noi, conform Regulamentului CE nr. 715/2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor in ceea ce priveste emisiile provenind de la vehiculele usoare pentru pasageri si de la vehiculele usoare comerciale (Euro 5 si Euro 6) si privind accesul la informatiile referitoare la repararea si intretinerea vehiculelor;
b) pentru autovehiculele din categoria M1, cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 sau Euro 2, dupa formula:
Suma de plata = C x D x (100 - E), unde:
C = cilindree (capacitatea cilindrica);
D = taxa specifica pe cilindree, prevazuta in coloana 3 din anexa nr. 2;
E = cota de reducere a taxei, prevazuta in coloana 2 din anexa nr. 4;
c) formula prevazuta la lit. b) se aplica si pentru autovehiculele din categoria M1 cu norma de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 care nu detin omologare europeana de tip;
d) formula prevazuta la lit. b) se aplica si pentru autovehiculele din categoriile M2, M3, N1,N2 si N3;