Firea a inaugurat iar un centru de control al traficului. Mesajele soferilor din Capitala: "Doamna primar nu conduce ea"
Sufocat de masini si de lipsa parcarilor, Bucurestiul a inaugurat din nou marti un centru de control al traficului.
Ar urma sa reduca aglomeratia cu 20-30%, promite primarul Gabriela Firea care anunta insa ca minunea va tine pana la toamna cand Capitala revine la forma ei obisnuita, cu cozi uriase, fum si poluare.
Soferii o contrazic insa pe Firea si spun ca si acum, pe timp de vara, se circula foarte greu, in lipsa unui sistem performant de dirijare a traficului si cu zeci de drumuri vesnic in reparatie.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
O intersectie din zona Pantelimon a Capitalei s-a aglomerat in miezul zilei. Este una dintre cele 230 de intersectii monitorizate video dintr-un dispecerat, inaugurat din nou, la 10 ani de la darea in folosinta.
Primarul Gabriela Firea spune ca centrul de management al traficului o fi vechi dar acum, ca a fost mutat in sediul nou, va functiona mult mai bine.
Reporter: Cum se circula in Bucuresti?
Gabriela Firea: Acum bine, la toamna mai putin bine.
Nu este chiar asa, spun cei care pierd zeci de minute in trafic in fiecare zi.
Sofer: "Doamna primar nu conduce ea, are sofer si atunci normal ca... In Bucuresti se circula in general prost."
Sofer: "Stati putin, gandim urbanistic un oras cum apare vara sau iarna?"
Sofer: “Vin din Germania si se circula minunat. Aici din pacate, nu."
Poate de acum incolo, traficul in Bucuresti va fi mai putin aglomerat. Cel putin teoretic, din centrul de management, angajatii care stau in fata unor monitoare vor putea schimba culorile semafoarelor sau vor trimite politisti in intersectie sa dirijeze circulatia. Ambuteiajele vor scadea cu 20-30 la suta, sustine primarul capitalei.
Ca sa fie complet functional, sistemul ar trebui sa functioneze in 450 de intersectii.
Cele 280 de camere care monitorizeaza traficul foarte aglomerat din Bucuresti nu sunt suficiente. Pentru un sistem complex este nevoie si de senzori speciali in asfalt. Din pacate, aceste bucle inductive sunt distruse la fiecare asfaltare. In acest moment, din 2000 de senzori sunt functionali doar 360.
Cristian Stroe, consilier al primarului general: "Este un oras viu, se intampla fel de fel de lucruri, se asfalteaza in continuare, bineinteles ca o parte din aceste asfaltari apartin si de primariile de sector."
Pana rezolva problema senzorilor din asfalt pentru a monitoriza traficul rutier, primaria mai are o alta problema: cea a lipsei parcarilor. Odata rezolvata, ea ar duce la deblocarea trotuarelor si a primei benzi de circulatie.
Gabriela Firea: "Sunt primar de un an, daca as fi putut sa construiesc in calitate de senator sau jurnalist parcari as fi construit.Drumul de la decizie la taierea unei panglici nu eu l-am stabilit.”
Sistemul de management al traficului a costat peste 20 de milioane de euro si a fost pus in functiune in 2009 in alt sediu, dar nu a functionat la capacitate maxima. Acum, autoritatile au mai investit 260.000 de euro si sustin ca soferii vor circula mai bine in Capitala.