Filmul incidentului din Kaufland, surprins de camerele magazinului. VIDEO
Pe YouTube a fost publicat filmul întreg al incidentului din Kaufland Odorheiu Secuiesc, surprins de camerele de supraveghere ale hipermarketului.
Pe imagini se poate vedea cum bărbatul parchează în jurul orei 9:28, merge la grill, apoi intră în magazin.
Câteva minute mai târziu, iese din Kaufland și scoate bani de la bancomat. Din nou, ”vizitează” zona de grill.
După ce pleacă din parcare cu mașina, revine un minut mai târziu și începe să filmeze celebrul incident, nu înainte de a mai da o tură în magazin.
De asemenea, după incident, acesta a mers la un moment dat cu managerul hipermarketului la zona de grill.
Comunicatul Kaufland cu privire la incident
Într-un comunicat oficial, Kaufland România a precizat că incidentul în cauză s-a petrecut înaintea începerii programului, când angajata nu avea cum să-l servească pe clientul în cauză pentru simplul fapt că nu putea încasa banii, întrucât casa de marcat nu era operațională.
Mai mult, clientul ar fi venit de 3 ori la angajată până la inceperea programului, lucru care poate fi dovedit cu camerele de supraveghere din curte. Iată comunicatul integral:
”Cu privire la cazul care a avut loc în Odorheiu Secuiesc, în data de 31 august 2017, compania Kaufland România transmite următoarele precizări:
Regretăm atitudinea angajatei din cadrul magazinului din Odorheiu Secuiesc. Este un comportament de care ne dezicem, Kaufland având o serie de principii care pun respectul față de clienți și amabilitatea pe primul loc.
Vă asigurăm că, potrivit procedurilor interne ale companiei, am demarat deja o investigație și vom lua toate măsurile pentru a evita pe viitor astfel de situații, inclusiv introducerea cursurilor de limba română. Subliniem că, potrivit legii, eventualele măsuri care vor fi decise vor fi confidențiale, deoarece țin de relația angajat-angajator, respectând astfel dreptul la viața privată.
În acest moment, ca urmare a primelor noastre investigații, venim cu o serie de precizări care să contureze contextul în care s-a realizat filmarea.
La ora la care a avut loc discuția filmată la punctul Grill (9:47), programul de lucru cu clienții nu începuse încă, angajata fiind implicată în sarcinile obișnuite de pregătire pentru deschiderea oficială de la ora 10.00. Din acest motiv, casa de marcat nu era încă operațională, iar aceasta nu a putut încheia procedura de încasare, neputând servi astfel clientul și restituindu-i suma.
De asemenea, din imaginile surprinse de camerele de supraveghere din parcare, reiese că autorului filmului i s-a comunicat orarul de funcționare în prealabil.
Acesta a venit la punctul Grill într-un interval de 16 minute de trei ori, înainte de începerea programului, în intervalul 9:31 – 9.47, purtând discuții cu angajata.
Încă de la prima vizită, care a durat aproximativ un minut (de la ora 9:31:25 până la ora 9:32:27), clientului i s-a comunicat că programul de lucru nu începuse încă la acea oră și din acest motiv nu putea fi servit. Cu toate acesta, el a revenit a doua oară la ora 9.37 și apoi a treia oară la ora 9.47, când a pornit camera de filmat, înregistrând o reacție ca urmare a unor interacțiuni anterioare.
Autorul filmului a omis să precizeze ca filmarea dată publicității este în fapt a treia discuție cu angajata noastră.
Cu toate acestea, nu tolerăm un astfel de comportament în relația cu un client în niciunul din magazinele noastre din țară, indiferent de regiune și vom lua măsuri conform regulamentului intern.”
Filmul incidentului, din perspectiva reclamantului: