Experiment StirileProTV: filmul accidentului din Pasajul Lujerului. Cum putea fi evitat carambolul

×
Codul embed a fost copiat

"Aveam viteza mare la intrarea in pasaj", le-ar fi spus politistilor vatmanul care a provocat accidentul de la Lujerului. Stirile ProTV au realizat un experiment, ca sa intelegem de ce s-au ciocnit cele trei tramvaie si au fost raniti zeci de oameni.

Incercam sa facem o simulare de franare pe drum drept. Cu o viteza de 40 de km pe ora. Din momentul in care vatmanul actioneaza frana, tramvaiul se opreste in 30 de metri.

Asta, bineinteles, daca reflexele omului, care conduce un mastodont de 30 de tone, ar fi perfecte si ar reactiona intr-o miime de secunda, atunci cand ar vedea obstacolul.

"Tinand cont ca vagonul e prevazut cu 4 sisteme de franare, acesta poate fi oprit in conditii de siguranta. Daca vagonul e in panta, distanta se mareste", declara instructorul RATB Tudorel Putoi.

In teorie, instructorul RATB are dreptate, cum dreptate au si cei care au instalat limita de viteza la 30 de kilometri pe ora pentru tramvaie, la Pasajul Lujerului. Si nu au facut-o intamplator.

Citește și
Tramvai
Tanar de 14 ani spulberat de tramvai in Capitala. Asculta muzica la casti

Spre deosebire de experimentul nostru, in cazul accidentului din Pasajul Lujerului au existat alte conditii. In primul rand, trecerea de la lumina la intuneric. Ochiul are nevoie de timp pentru a se acomoda.

In al doilea rand, intrarea in pasaj este in panta, iar franarea dureaza si mai mult in acest caz, mai ales ca vatmanul ar fi recunoscut ca avea viteza mare.

In momentul producerii accidentului, era ora de varf, iar tramvaiul era plin cu oameni. Asta nu inseamna decat un singur lucru: inertie mai mare si distanta mai mare de franare.

 

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Ancheta dificila in cazul accidentului de tramvai. Cati au fost raniti si cati vaneaza despagubirea
Ancheta dificila in cazul accidentului de tramvai. Cati au fost raniti si cati vaneaza despagubirea

Peste 100 de oameni s-au plans ca au fost raniti in accidentul de tramvai din pasajul Lujerului. Unii s-au prezentat la spital la ore bune dupa ciocnire, si dupa ce RATB a vorbit despre o eventuala despagubire a victimelor.

Tanar de 14 ani spulberat de tramvai in Capitala. Asculta muzica la casti
Tanar de 14 ani spulberat de tramvai in Capitala. Asculta muzica la casti

Neatentia si teribilismul de a traversa printr-un loc nepermis l-a transformat pe un tanar de 14 ani din Capitala in victima sigura.

Situatia victimelor din Pasajul Lujerului. 86 de persoane la spital, sapte sunt internate
Situatia victimelor din Pasajul Lujerului. 86 de persoane la spital, sapte sunt internate

La numarul de telefon 021 601 26 37 oamenii pot afla daca rude sau cunoscuti se aflau in tramvaiele implicate in accidentul din Pasajul Lujerului si la ce spitale se afla.

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Horațiu Potra, adus la sediul IGPR pentru percheziții informatice. Fostul membru al Legiunii Străine, neînsoțit de avocat
Horațiu Potra, adus la sediul IGPR pentru percheziții informatice. Fostul membru al Legiunii Străine, neînsoțit de avocat

Horațiu Potra a revenit, luni dimineață, la sediul Inspectoratului General al Poliției. Fostul membru al Legiunii Străine asistă și de această dată la percheziții informatice care îl vizează personal.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.