E oficial: România are o nouă companie feroviară, pentru deservirea „nevoilor de apărare ale țării”

E oficial: România are o nouă companie feroviară, pentru deservirea „nevoilor de apărare ale țării”
Shutterstock

Guvernul a înființat prin OUG o nouă companie de stat, Carpatica Feroviar, care va avea rolul de a asigura transporturile strategice ale instituțiilor din statul român. Primele planuri pentru înființarea acesteia fiind anunțate în 2022.

Pentru înființarea companiei, Guvernul a dat o ordonanță de urgență și a alocat 125.000 de lei, sumă provenită din Fondul de rezervă, pentru a asigura capitalul inițial. Conform documentelor emise de executiv, Carpatica Feroviar este o societate comercială de interes strategic, conform Profit.ro.

„Evenimentele extraordinare ale anilor 2020 – 2023 (pandemia covid-19, criza energetică, alimentară și a transporturilor, precum și conflictele din apropierea granițelor) au accentuat ;i nevoia investițiilor în sectorul feroviar, respectiv importanța existenței unui operator feroviar de stat, apt să execute necondiționat toate transporturile necesare, conform cerințelor agreate la nivelul României din UE și NATO”, se arată în expunerea de motive.

Carpatica Feroviar a fost înființată pentru a oferi statului român o alternativă la companiile private din sectorul feroviar la care să poată apela în cazul transporturilor strategice necesare în situații de criză. Astfel, printre activitățile companiei se vor numără:

♦transportul de trupe, echipamente, utilaje, armament, în caz de mobilizare a forțelor armate ale României și ale partenerilor strategici;

Citește și
Noul mers al trenurilor transformă întârzierile în program oficial. Pe unele rute călătoriile vor dura și cu o oră în plus
Noul mers al trenurilor transformă întârzierile în program oficial. Pe unele rute călătoriile vor dura și cu o oră în plus

♦transportul de ajutor umanitar pentru zonele afectate de conflicte armate, pentru asigurarea cooperării internaționale;

♦transportul de cereale, materii prime și combustibil, pentru evitarea unei crize alimentare sau energetice.

„Ținând cont de situația în care se regăsește CFR Marfă, față de care obiectivul principal al statului român este rambursarea ajutorului de stat ilegal și punerea în aplicare a Deciziei, se creează nevoia înființării unei noi companii viabile de interes strategic, pentru deservirea nevoilor de apărare a țării”, se mai arată în documentele oficiale.

Conducerea noii companii de stat a fost deja aleasă

După cum arată sursa citată, primii administratori ai noii companii de interes strategic au fost deja aleși. Guvernanții susțin că aceștia îndeplinesc condițiile de studii și vechime prevăzute la art. 28 alin. (3) din OUG nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice.

Cei care se vor afla la conducerea Carpatica Feroviar sunt: Adrian-Daniel Găvruță, Mihail-George Staicu, Alexandru Radu, Otilia-Florentina Nuncă și Gabriel Budescu, mandatul lor urmând să fie valabil până când adunarea acționarilor va selecta alți administratori.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
România, țara trenurilor vechi și lente. Cât va face pe șine, în 2025, un tren care în anul 2000 făcea două ore și jumătate
România, țara trenurilor vechi și lente. Cât va face pe șine, în 2025, un tren care în anul 2000 făcea două ore și jumătate

Trenurile din România ajung tot mai greu și mai târziu la destinație. Garniturile circulă cu o viteză mai mică de 50 de kilometri pe oră în unele zone, iar pentru pasageri călătoria este de multe ori o loterie.

Noul mers al trenurilor transformă întârzierile în program oficial. Pe unele rute călătoriile vor dura și cu o oră în plus
Noul mers al trenurilor transformă întârzierile în program oficial. Pe unele rute călătoriile vor dura și cu o oră în plus

Călătoriile cu trenul din România vor mai lungi, după cum arată o variantă de lucru a Mersului Trenurilor 2024-2025. Mai exact, oficialii CFR au decis să mărească intervalele de timp pe care trenurile Interregio le fac între stații.

Circulaţia trenurilor, întreruptă temporar între Bucureşti şi Aeroportul Otopeni. Transportul va fi asigurat de autobuze
Circulaţia trenurilor, întreruptă temporar între Bucureşti şi Aeroportul Otopeni. Transportul va fi asigurat de autobuze

Circulaţia feroviară va fi închisă pe ruta Bucureşti Nord - Aeroport International Henri Coandă v(AIHC), în perioada 7-10 octombrie, în intervalul orar 09:10 - 14:57, din cauza unor lucrări de mentenanţă.

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Horațiu Potra, adus la sediul IGPR pentru percheziții informatice. Fostul membru al Legiunii Străine, neînsoțit de avocat
Horațiu Potra, adus la sediul IGPR pentru percheziții informatice. Fostul membru al Legiunii Străine, neînsoțit de avocat

Horațiu Potra a revenit, luni dimineață, la sediul Inspectoratului General al Poliției. Fostul membru al Legiunii Străine asistă și de această dată la percheziții informatice care îl vizează personal.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.