Drumurile din țară, nesigure în cazul unui viscol. Perdelele forestiere trebuiau înființate încă din 1998
Iarnă bate la uşa, iar drumurile noastre rămân nesigure la primul viscol.
Deşi pentru siguranţa noastră ar fi nevoie de perdele de protecţie pe 1700 de kilometri din 33 de judeţe, în realitate autorităţile au acoperit doar 0,5 la sută din această suprafaţă.
În ianuarie 2016, drumul naţional care leagă oraşele Galaţi şi Vaslui a fost închis de troiene. În lipsa unor perdele de protecţie pe marginea şoselei, echipajele de la deszăpezire nu au avut cum să intervină. Situaţia s-ar putea repeta.
Pe acest drum care se înzăpezeşte în fiecare an, la prima ninsoare, nu a fost plantat nici anul acesta nici măcar un puiet de copac. De altfel, conform Romsilva, nici în ultimii cincisprezece ani nu au fost făcute plantări în zona. Explicaţiile sună amuzant.
Gheorghe Luca, purtător de cuvânt Direcția Silvică Galați: ''Sunt prioritare autostrăzile şi drumurile europene. Sunt proiecte aprobate în ţară, se derulează, noi cu drumurile naţionale, mai aşteptăm."
Rău e şi în Buzău unde ar fi nevoie de perdele de protecţie pe 70 de kilometri.
Cornel Pitiș, director Romsilva Buzău: "Sperăm că în anul 2018 primii puieţi să fie plantaţi pe amplasamentele pe care sunt identificaţie viitoarele perdele forestiere."
În România, înfiinţarea perdelelor forestiere ar fi trebuit să începă în 1998, când a fost dată o ordonanţă de urgenţă. Actul normativ a fost modificat ulterior de mai multe ori, iar problema a revenit în discuţie la fiecare zăpadă.
Dragoș Pahonțu, director Romsilva România: "Faptul că legiuitorul n-a prevăzut modalităţi practice de expropriere a făcut că suprafeţele de perdele forestiere pentru căile de comunicații realizate efectiv să fie modeste. S-au realizat numai pe terenurile proprietate publică a statului.''
În Ungaria vecină lucrurile au intrat în normalitate de 10 ani. La intrarea în localitatea Bedo, perdeaua este formată din mai multe rânduri de copaci care protejează atât şoselele cât şi culturile agricole.
Nicolae Bocsan, șofer: "Aceste pîlcuri sînt foarte răspîndite, pentru că aicea şi agricultorii din zona ştiu ce importantă au pentru a proteja culturile lor ''
La noi cei care ar trebui să răspundă de siguranţă şoferilor sunt cei de la Ministerul Pădurilor. La şefia instituţiei au fost rând pe rând miniştri din toate partidele - însă niciunul nu a rezolvat problema.
Sursa: Pro TV
Etichete: perdele forestiere, ninsoare, autoritati, Romsilva, deszapezire, viscol, troiene,
Dată publicare:
17-10-2017 18:26