Două locomotive s-au ciocnit frontal în Giurgiu. Mecanicii au fost răniți. Unul dintre ei ar fi fost băut
Două locomotive private s-au ciocnit, în noaptea de marți spre miercuri, în județul Giurgiu. Ambii mecanici au fost răniţi. Unul dintre ei ar fi fost băut. O a treia persoană a refuzat transportul la spital.
Teribilul accident feroviar a avut loc marți noapte, puțin după ora 03:00, moment în care mecanicul unei locomotive care trecea prin Gara Toporu ar fi ignorat semnalul de oprire și, în bezna nopții, și-ar fi continuat drumul pe un singur fir de cale ferată spre Giurgiu.
Din sensul opus venea o altă locomotivă, așadar această coliziune frontală a fost inevitabilă, un accident teribil în urma căruia cele două locomotive au fost avariate și, mai grav, cei doi mecanici au fost răniți. Imediat după ce au fost alertate echipele de salvare, au fost transportați la spital pentru a primi îngrijiri medicale.
În această poveste, care pune sub semnul întrebării siguranța pe calea ferată, se vorbește inclusiv despre faptul că mecanicul care ar fi ignorat aceste semnale ar fi urcat în locomotivă și ar fi pornit la drum, deși ar fi fost sub influența alcoolului. A fost testat cu etilotestul, iar rezultatele – spun autoritățile – ar fi fost unele îngrijorătoare. Avea o alcoolemie de 0,64 la mie, motiv pentru care la spital i s-au și recoltat probe biologice, pentru a fi stabilită cu exactitate alcoolemia.
De altfel, în urma acestei coliziuni frontale, circulația între Videle și Giurgiu a fost oprită mai bine de opt ore. Nu mai puțin de 5 trenuri Regio au fost anulate, însă – în tot acest răstimp – mai multe echipe de cercetare la fața locului au făcut măsurători, dar mai ales au încercat să deblocheze firul de cale ferată blocat, pentru că plugurile celor două locomotive au rămas blocate în firul de cale ferată. După intervenția echipelor, au fost trase în Gara Toporu, iar de acum înainte vor interveni autoritățile de investigare.
Pe de o parte, vorbim despre un dosare de cercetare penală, instrumentat de Poliția Transporturi, sub supravegherea procurorilor de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Giurgiu, care au început urmărirea penală in rem, deci deocamdată pentru fapte sunt vizate nu mai puțin de patru capete de acuzare, de la vătămare corporală, la nerespectarea normelor de securitate în muncă, la faptul că acest mecanic de locomotivă ar fi urcat băut la volan, dar mai ales ignorarea acelor semnale de oprire.
Nu este exclus ca acuzațiile să se înmulțească. Firma care deține această locomotivă, cea care l-a angajat pe mecanic, s-ar putea să aibă la rândul ei probleme. Vorbim despre o companie privată de transport feroviar și nu este exclus ca după finalizarea raportului să îi fie suspendată licența și, practic, să îi fie interzis dreptul de a mai pune în circulație trenul.