Dosarul CFR Marfa. Mandate de arestare pentru Mihut Craciun si alti trei directori din companie
Fostul director al CFR Marfa Mihut Craciun a fost arestat preventiv, alaturi de alti trei fosti directori din companie, iar alte sase persoane au primit mandate de arestare la domiciliu.
Magistratii Tribunalului Timis au emis, in noaptea de joi spre vineri, mandate de arestare preventiva pentru 30 de zile pentru Mihut Constantin Craciun, fostul director general al CFR Marfa, Pavel Barculet, director economic-financiar la data comiterii faptelor, devenit apoi director general al CFR Marfa, Daniel Ciobanu, directorul operatiuni dezvoltare in 2016, devenit director al Departamentului vanzari - trafic si Florin-Claudiu Enache, directorul Departamentului vagoane, relateaza news.ro.
De asemenea, instanta a dispus arestarea la domiciliu a altor sase persoane cercetate in acest dosar: Mircea Ion Mascovescu, fost manager al Centrului Zonal de Marfa Timisoara, Mihai Mutascu (sucursala Banat-Oltenia a CFR Marfa), Gelu-Ioan Corodan (CFR Timisoara), George Niculescu, seful Serviciului Exploatare Vagoane din CFR Marfa, Stanel Radulescu (REMAT) si Ovidiu-Dumitru Luca (CFR Cluj).
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Alte opt persoane vor fi cercetate sub control judiciar: Maria Voica (sucursala Banat-Oltenia a CFR Marfa), Cristian-Valeriu Derscaru (sucursala Timisoara), Constantin Gheorghitoiu (CFR Banat-Oltenia), Alexandru Dragan, Ion Gabreanu, director general al REMAT Calarasi, Doru Moti, George-Corneliu Filip si Alupoaie-Dragoescu Constantin-Nicolae, directorul Trafic al CFR Marfa.
In acest dosar, procurorii DIICOT Timisoara au dispus retinerea pentru 24 de ore a 19 persoane: Mihut Constantin Craciun (fostul director general al CFR Marfa), Barculet Pavel (director economic-financiar la data comiterii faptelor, devenit apoi director general al CFR Marfa), Ciobanu Daniel (directorul operatiuni dezvoltare in 2016, devenit director al Departamentului vanzari - trafic), Enache Florin-Claudiu (directorul departamentului Vagoane), Alupoaie-Dragoescu Constantin-Nicolae (directorul Trafic), Niculescu George (seful Serviciului Exploatare Vagoane), Tudor Eugen (director al Departamentului Vanzari-Trafic), Mascovescu Mircea Ion (fost manager al Centrului Zonal de Marfa Timisoara), Corodan Gelu- Ioan (CFR Timisoara), Filip George-Corneliu, Luca Ovidiu-Dumitru (CFR Cluj), Mutascu Mihai (sucursala Banat-Oltenia), Derscaru Cristian-Valeriu (sucursala Timisoara), Gheorghitoiu Constantin (CFR Banat-Oltenia), Dragan Alexandru, Voica Maria (sucursala Banat-Oltenia), Gabreanu Ion (director general REMAT Calarasi), Radulescu Stanel (REMAT) si Moti Doru. Ei sunt acuzati de constituire a unui grup infractional organizat, delapidare cu consecinte deosebit de grave, santaj, fals intelectual si uz de fals.
Potrivit DIICOT, in cursul anului 2016, la nivelul Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa ”CFR MARFA” S.A s-a constituit un grup infractional organizat, implicand factori de decizie de la nivelul central si teritorial al societatii de transport, avand ca scop subevaluarea bunurilor din patrimoniul societatii, cu prilejul operatiunilor de vanzare-cumparare a 2.450 de vagoane destinate casarii, facilitand astfel traficarea in folosul SC REMAT SA Calarasi a diferentei rezultate intre valoarea reala si cea subevaluata a bunurilor casate.
Subevaluarea s-a efectuat prin ofertarea pe Bursa de Marfuri Bucuresti, in baza procedurii de licitatie deschisa initiata de S.N.T.F.M. ”CFR MARFA” S.A., a 2.450 de vagoane pe roti, la pret de fier vechi, desi, in conformitate cu standardele in materie, deseurile metalice provenite din casarea materialului rulant se incadrau in categoria “deseu fier vechi greu” si “deseu fier vechi special” (otel), categorii de deseuri cu o valoare de piata net superioara.
"Manopera frauduloasa a fost premeditata de factorii de decizie din cadrul S.N.T.F.M. CFR MARFA S.A in coniventa cu reprezentantii SC REMAT SA Calarasi. S-a constatat ca, desi oferta de vanzare initiata de S.N.T.F.M. CFR MARFA S.A pe Bursa de Marfuri viza cantitatea generica de 49.000 tone fier vechi, ulterior contractul de vanzare-cumparare incheiat cu ofertantul SC REMAT SA Calarasi a mentionat vanzarea fierului vechi provenit din casarea a 2450 de vagoane. Pretul de achizitie a fost de 120 euro/tona de fier vechi, in conditiile in care pretul mediu practicat pentru deseu fier vechi greu era de 175,88 euro/tona, iar pentru “deseu fier vechi special” (otel) era de 218,90 euro/ tona", spun procurorii DIICOT.
Potrivit acestora, primul nivel al grupului infractional organizat a fost constituit din conducerea executiva a societatii S.N.T.F. MARFA ”C.F.R. MARFA” S.A, compusa din fostul director general Mihut Constantin Craciun, directorul operatiuni dezvoltare Daniel Ciobanu, directorul Departamentului Vanzari-Trafic Eugen Tudor, directorul economic-financiar Pavel Barculet, managerul juridic Silviu Valeriu Costea, directorul Trafic Constantin Alupoaie, directorul vagoane Florin Enache, seful Biroului Urmarire Contracte Mariana Capatana si seful Serviciului Exploatare Vagoane George Niculescu.
Acestia au initiat vanzarea la Bursa de Marfuri a celor 2.450 de vagoane la pret de fier vechi, prin subevaluarea lor si obtinerea unui pret mai mic decat valoarea reala, mai spune DIICOT.
Al doilea palier al grupului infractional organizat a fost reprezentat de catre functionarii din cadrul sucursalelor S.N.T.F. MARFA ”C.F.R. MARFA” S.A. Timisoara, Brasov, Iasi, Galati, Craiova, Cluj si Constanta, iar al treilea palier al grupului infractional organizat a fost constituit din reprezentantii S.C. REMAT S.A.Calarasi, beneficiara contractului.
Cele 2.450 de vagoane supuse casarii insumeaza 35.002,12 tone de otel si 16.584,50 tone de fier vechi greu, cantitati care au fost mentionate in documentele incheiate ca fier vechi, mai precizeaza sursa citata. Prejudiciul in acest dosar depaseste 6,3 milioane de euro.