Directive controversate în Scoția. Copiii mai mari de patru ani pot să-și aleagă singuri genul, fără ca părinții să știe
Copii mai mari de patru ani vor avea dreptul de a-și alege singuri genul și să-și schimbe numele, chiar și fără ca părinții să știe.
Măsura a fost comunicată școlilor din Scoția, în conformitate cu liniile directoare de incluziune LGBT elaborate de guvernul scoțian.
Profesorii din școlile din Scoția sunt îndemnați să nu-i chestioneze pe elevii care vor să se considere fete sau băieți, în ciuda sexului de la naștere, ci să-i numească pe aceștia cu prenumele pe care și-l doresc. Normele directoare ale guvernului scoțian apar într-un document de 70 de pagini, citat de publicația „The Telegraph”.
Controversatele norme dau posibilitatea copiilor să-și dezvăluie orientarea ca și transgender și dorința acestora să fie respectată, chiar și în cazul în care aceștia doresc ca părințiilor să nu fie informați despre asta, arată sursa citată.
Mai mult, conducerile școlilor scoțiene au fost informate că trebuie să le permită copiilor trans să le permită să folosească fie baia fetelor, fie cea a băieților, așa cum doresc. „Genul neutru” trebuie și el încurajat, precum și introducerea materialelor informative și a exemplelor unor formatori de opinie pe marginea acestor subiecte în programa școlară.
Cu toate acestea, militanții au susținut că o ideologie periculoasă a fost împinsă în școli și au avertizat că acei copii care prezintă un comportament normal, cum ar fi jocul cu jucării asociate „stereotip” cu celălalt sex, riscă să fie etichetați greșit ca transgender.
„Este foarte, foarte îngrijorător. Concluzia este că aceasta este o ideologie periculoasă pe care guvernul scoțian o impune. Acest lucru arată un eșec în protejarea și duce la eliminarea drepturilor părintești. Era acceptat și înțeles ca acești copii să poată să se joace și să experimenteze rolurile de gen, îmbrăcămintea, gusturile și antipatiile lor. Acei copii sunt acum încurajați pe o cale medicală, posibil pentru tot restul vieții lor. Nu ar trebui să îi învățăm pe copii, și mai ales pe copiii din școala primară, că pot să-și schimbe sexul, pentru că nu se poate schimba sexul” a spus Marion Calder, coordonatoare a grupului „Pentru femei” din Scoția.
Creionul cu criză de identitate
Ghidul include, de asemenea, o listă de lectură recomandată pentru școlile primare, concepută pentru a promova inclusivitatea trans, și cere postarea unor afișe care „contestă stereotipurile de gen” în sălile de clasă.
Într-una din povești, un creion albastru suferă o criză de identitate, deoarece a fost etichetat greșit ca roșu.
Este oferit și exemplul unui școlar, care spune că are „un creier de fată, dar un corp de băiat” care susține că știa că era transgender în copilărie.
Personajul susține că „prefăcându-mă că sunt un băiat am avut chef să spun o minciună” până într-o „zi uimitoare” când am mers la un medic care m-a diagnosticat ca transgender.
Ghidul a fost publicat înainte de noul an școlar din Scoția.