De 9 ori mai multe incidente aviatice grave inregistrate anul trecut, comparativ cu 2015. Pericolul din aer creste constant
1.531 de evenimente de aviatie civila raportate au fost inregistrate, in 2016, in Romania, cu 13,1% mai mult decat in anul anterior. Avansul a aparut in special in transportul aerian comercial, in timp ce numarul incidentelor grave a crescut de noua ori.
”In anul 2016 au fost raportate 1.021 evenimente de aviatie civila produse in operatiunile de transport aerian comercial. Din punct de vedere al severitatii, au fost inregistrate 940 evenimente fara efect asupra sigurantei, 58 de incidente, un incident major, 8 incidente semnificative, 7 incidente grave si 7 evenimente raportabile unde nu a existat intentie de zbor”, arata un raport anual publicat de Centrul de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile (CIAS), institutie aflata in subordinea Ministerului Transporturilor, responsabila de investigatii privind siguranta aviatiei civile, potrivit news.ro.
De noua ori mai multe incidente grave
Alegeri 2024
10:11
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
10:04
De ce relațiile României cu Ucraina și Rep. Moldova s-ar putea înrăutăți după alegeri. Semnalul de alarmă tras de Politico
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
Comparativ cu anul 2015, s-a inregistrat o crestere de noua ori a numarului de incidente grave, in anul 2016, fiind consemnate noua astfel de evenimente. Sapte dintre acestea s-au produs pe teritoriul Romaniei, dintre care cinci in operatiunile de transport aerian commercial. Un incident grav a avut loc in data de 7 ianuarie 2016, cand o aeronava tip Boeing 737-400-430 a iesit in afara pistei depasind pragul, pe Aeroportul International Avram Iancu din Cluj. ”Cauza producerii incidentului grav a constat in efectuarea unui zbor in filare prelungit, urmat de luarea contactului cu pista la o distanta de aproximativ 2300 ft (aprox. 700 m) de la pragul pistei 25”, precizeaza raportul CIAS.
Incident la decloare
Un alt incident grav s-a produs pe 29 decembrie 2016, in care a fost implicata o aeronava tip Boeing 737-400. In timp ce avionul era in urcare, s-a declansat avertizarea de altitudine cabina, mastile de oxigen din cabina pasagerilor declansandu-se automat. ”Echipajul a aplicat procedura de Emergency Descent, a folosit mastile de oxygen si a luat hotararea sa se intoarca pe Aeroportul International ”Henri Coanda” Bucuresti-Otopeni. Aeronava a aterizat in siguranta, neexistand victime. Investigatia pentru determinarea cauzelor producerii acestui incident grav este in desfasurare”, precizeaza sursa citata.
Pe 13 octombrie 2016, pe aeroportul Henri Coanda, in procesul accelerarii pentru decolare, echipajul unei aeronave tip ATR72-500 a resimtit vibratii puternice, pilotul-comandant luand decizia de a intrerupe decolarea si de a se intoarce la pozitia de parcare, pentru investigatii suplimentare.
Tot pe aeroportul Henri Coanda, pe 14 octombrie 2016, o aeronava de tip SAAB 340A, ce efectuase un zbor cargo, a intrat pe platforma 3 pentru a rula la pozitia de parcare. ”Pe timpul rulajului, in momentul efectuarii unei intoarceri de peste 90 grade la stanga, manevra efectuata la marginea platformei, aeronava a lovit cu varful planului drept unul dintre stalpii de iluminare ai platformei. Investigatia pentru determinarea cauzelor producerii acestor incidente grave este in desfasurare”, se mai arata in raportul CIAS.