De ce sună peste 50% dintre români la 112. ”Li s-a rupt o unghie, n-au cablu, n-au lumină”
Deşi este implementat de 15 ani la noi în ţară, serviciul 112 este folosit în continuare greşit de către români.
Numai în 2018, aproape 7 milioane de persoane au format acest număr fără să aibă o urgenţă reală. Nu realizăm, se pare, că un telefon inutil ţine linia ocupată pentru un om aflat în pericol de moarte. Mai mult, peste 63% dintre telefoanele neîntemeiate au fost date involuntar, adică oamenii aveau celularul deschis în buzunar sau în bagaj şi au apelat fără să ştie 112.
"Lângă Parcul Sebastian, în Rahova, accident rutier cu victimă.”
”Recepţionat pentru 82 Mihai Vodă. Începem deplasarea!"
Acesta a fost apelul care i-a pus în mişcare pe militarii de la Detaşamentul de Pompieri Mihai Vodă. Aceştia merg să rezolve un caz solicitat prin apel la 112. Este ora 13:39. Să vedem cât durează intervenţia:
În doar 5 minute, pompierii au reuşit să ajungă la Parcul Sebastian, unde a fost raportat un accident cu mai multe victime. La doar 2 minute distanţă, a ajuns aici şi poliţia, tot prin apel la 112.
Pompier: "E vorba despre un copil de 3 ani şi jumătate, implicat în accident cu mama lui. Îl transportăm la Spitalul Grigore Alexandrescu."
Acest accident a fost anunţat prin apel la 112 de un tânăr care se afla în acel moment în zonă.
În fiecare zi, operatorii de la 112 preiau mii de astfel de solicitări şi le transmit mai departe spre ambulanță, SMURD, poliţie sau pompieri.
Din păcate, însă, mulţi nu înţeleg importanţa serviciului de urgenţă şi îi ţin ocupaţi pe operatori din diverse motive, cum ar fi farsele, solicitarea de informaţii inutile sau şi mai rău, apelează din greşeală când ţin telefonul deblocat în buzunar.
Operator: "112. Ce urgenţă aveţi? Uitaţi, a format la 112, a închis şi îl reapelăm ca să vedem dacă nu are o urgenţă."
În acest caz, operatorii trebuie să asculte apelul cel puţin 15 secunde şi apoi să sune de două ori la acel număr, chiar dacă nu aud nimic în receptor.
Operator: "Pierdem în jur de un minut. Trebuie să-l localizăm, să trimitem, pentru că nu se ştie niciodată, poate într-adevăr are nevoie de ajutor."
În 2018, operatorii 112 din toată ţara au răspuns în total la peste 12.700.000 de apeluri. Mai mult de jumătate dintre acestea nu au reprezentat însă o urgenţă. De aceea, reprezentanţii STS îi sfătuiesc pe oameni să NU formeze numărul 112 dacă problema pe care o au poate fi rezolvată, de exemplu, cu ajutorul medicului de familie.
Operator 112: "Că-l doare un deget sau că li s-a rupt o unghie. Că n-au cablu, că n-au lumină."
Numai în Bucureşti, o singură persoană a sunat, în 10 luni, de peste 21 de mii de ori la 112. Cei care fac astfel de glume proaste riscă între 500 şi 1000 de lei amendă.
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!