De ce a fost un eșec campania de vaccinare antiCOVID, explică dr. Marius Geantă. Negarea reacțiilor adverse
Campania de vaccinare antiCOVID a fost un eșec, consideră Dr. Marius Geantă, președinte și co-fondator al Centrului pentru Inovație în Medicină.
La asta a contribuit și comunicarea dezastruoasă a autorităților, negarea unor efecte secundare și mesaje înșelătoarea spus dr. Marius Geantă, într-un interviu acordat PRESShub.
Doar 42,78% dintre români s-au vaccinat cu două doze. Procentul celor care s-au vaccinat cu trei doze este și mai mic iar asta arată că a fost un eșec.
„Aș porni de la ceea ce credeau oamenii înainte de startul campaniei de vaccinare, respectiv faptul că intenția de vaccinare era undeva la 30%. Opoziția fermă față de vaccinare, era tot pe la același nivel. Mai exista așa numita zonă de ezitare față de vaccinare, tot aproximativ 30%. Deci aveam o împărțire aproape în părți egale la startul campaniei de de vaccinare”, a explicat dr. Marius Geantă momentul zero în momentul în care a început pandemia de COVID-19.
Medicul specialist a menționat că, în acest context, autoritățile nu au reușit să depășească cu mult acest stadiu inițial, dacă ne raportăm la cei care s-au vaccinat cu 2 doze (42,78%).
„Am fost implicat, să spunem, în zona neoficială a campaniei de de comunicare, am avut acces la unele date din acea perioadă și elementul, cred, cel mai important care a reieșit în urma studiilor pe care le-am menționat, a fost percepția majorității oamenilor în legătură cu noi, cu medicii.
Și anume o percepție care nu se referea la medici ca la niște oameni de știință. Vaccinurile, s-a discutat mult în acea perioadă, se discută și acum, au fost obținute și autorizate într-o perioadă scurtă de timp, 9 luni, față de cea mai bună performanță, să spunem, care era în jur de 4 ani, și cu o platformă tehnologică inovatoare.
Sigur, la acel moment erau multe studii clinice, dar niciunul nu era avansat. S-au născut întrebări legitime și cereau răspunsuri clare și documentate din partea unor oameni pe care populația îi percepea ca autorități din punct de vedere științific”, a mai spus dr. Geantă.
„Și a mai fost un moment care cred că a influențat puternic încrederea oamenilor în campania de vaccinare: momentul reacțiilor adverse de tip trombotic, asociate cu vaccinul Astra Zeneca. A fost un moment în care încrederea oamenilor a fost tulburată, pentru că răspunsurile oferite au încercat să nege evidența” a mai spus specialistul.
Mai multe detalii în interviul PRESShub.