Pe avionul care a luat foc la decolare în Dakar se vede sigla Tarom. Pilotul român a fost rănit
Pilotul român aflat la manșa avionului care a luat foc la decolare, în Senegal, a fost supus unei intervenții chirurgicale. Cristian Budiaci a suferit o dublă fractură, după ce a încercat să iasă din aeronava cuprinsă de flăcări.
În avionul care a aparținut în trecut companiei Tarom se aflau 79 de pasageri și 6 membri ai echipajului. 10 persoane au fost rănite, dintre care 4 grav.
Scenele șocante au fost surprinse în timpul evacuării de urgență a pasagerilor speriați de moarte.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Toți au scăpat cu viață. Ar fi trebuit să ajungă joi dimineața la Bamako, în Mali, cu zborul Air Senegal 301 operat de compania TransAir. La manșa avionului Boeing 737-300, co-pilot a fost românul Cristian Budiaci.
Potrivit informațiilor de până acum, aeronava s-a aliniat pentru decolare și a accelerat pe pistă dar la un moment dat, piloții ar fi detectat o defecțiune la sistemul hidraulic. La peste 200 de km/h, au abandonat decolarea și au frânat brusc pentru a opri aeronava. În timpul frânării, avionul a efectuat un viraj spre stânga și a atins pista cu aripa și motorul, ceea ce a declanșat un incendiu.
Askin Demir, reprezentant aeroport: „Nu a mai putut să decoleze și pilotul a decis să scoată avionul de pe pistă pe terenul alăturat. Personal, cred că a gestionat bine situația, avionul nu a suferit avarii deosebite, iar când s-a oprit pasagerii au fost teferi. A izbucnit un mic incendiu dar acesta a fost stins repede”.
Intervenția pompierilor a înlăturat pericolul de explozie care era iminent. Pe de altă parte, pasagerii s-au evacuat cu dificultate pentru că așa cum se vede și în imagini doar toboganele din partea din spate a aeronavei au fost acționate. În plus, mulți au pierdut timp prețios pentru a-și lua obiectele personale înainte de a coborî ceea ce nu este recomandat în cazul unei evacuări de urgență.
Emil Dobrovolschi, fost pilot Tarom: „După știința mea, cei doi piloți au evacuat prin geamurile de la cockpit, de la cabina de pilotaj, iar franghia de evacuare a lui Budiaci s-a rupt în timp ce el cobora pe ea și a căzut în gol de la câțiva metri”.
În urma căzăturii, pilotul Cristi Budiaci a suferit o dublă fractură. El este internat acum într-un spital din Dakar unde a fost supus unei intervenții chirurgicale. Cristi Budiaci a fost pilot al companiei Blue Air și are o experiență de peste 5 mii de ore de zbor.
Potrivit airfleets.net, aeronava a efectuat primul zbor în 1994, deci are 30 de ani, și a zburat până în 2022 și pentru compania Tarom. De altfel, pe coada aeronavei se mai vede încă o parte din logo-ul companiei naționale.
Emil Dobrovolschi, fost pilot Tarom: „Cunoștință nu am să fie, avionul acesta să fi înregistrat un șir de defecte recurente. Cu siguranță a avut un șir de defecte ca orice alt avion de la orice companie și orice fabricant dar care se remediază”.
Autoritățile din Senegal au declanșat acum o investigație pentru a stabili cauzele accidentului, unul dintre cele mai grave din ultimii ani înregistrate în Senegal. Pe de altă parte, acesta este al patrulea eveniment aviatic grav din ultima săptămână în care a fost implicată o aeronavă Boeing.