Cum putem găsi cea mai bună ofertă pentru facturile de electricitate și gaze. O platformă online compară prețurile
Facturile tot mai mari la energie electrică și gaze naturale i-au făcut pe mulți români să caute furnizori cu prețuri cât de cât rezonabile. Mai ales că nu toată lumea beneficiază de tarife compensate.
În acest context, Autoritatea de Reglementare în domeniul Energiei anunță o nouă platformă online, pentru schimbarea furnizorului. Întreaga operaţiune ar trebui să dureze doar 24 de ore, nu 21 de zile, sau câteva luni în anumite cazuri.
Platforma online de schimbare a furnizorului - pe scurt posf.ro, va putea fi accesată de pe calculator, tabletă ori telefon mobil. Primul pas este crearea unui cont.
Cum ne putem schimba furnizorul de energie electrică
Pentru energie electrică, de exemplu, după introducerea datelor personale, a actului de identitate și cele ale contorului, locul de consum și contractul apar automat.
Pentru schimbarea furnizorului, completarea cererii durează doar câteva minute.
Procesul începe cu un comparator de prețuri, pentru a vedea oferta cea mai bună. E suficient să introducem consumul și valoarea facturii curente, iar apoi alegem noul furnizor. Aici vedem ce economie putem face, alegem oferta pe care o vrem, iar în următorii pașii datele sunt deja precompletate, trebuie doar să le confirmăm.
Pentru pasul final, e important să citim indexul și să adăugăm o fotografie a contorului, pentru ca noul furnizor să știe de când începe facturarea.
Se semnează online, iar cererea este trimisă automat.
În următoarele 24 de ore, noul furnizor preia cererea, o transmite către operatorul de rețea și se semnează noul contract. Tot atât ar trebui să dureze și pentru cei care montează panouri fotovoltaice și devin prosumatori.
Platforma are date de la toate cele 15 milioane de locuri de consum din România
Roxana Gheorghe, director reglementări piață energie la ANRE: „Noutatea acestei platforme este că este o bază de date în care sunt toate cele 15 milioane de locuri de consum din România, împreună cu contractele de furnizare. Până acum, operatorii de rețea și furnizorii aveau sisteme informatice fiecare cu sistemul pe care îl putea pune la dispoziție, dar acum ANRE pune la dispoziție această bază de date.”
Deocamdată se fac ultimele teste, apoi, la jumătatea lunii noiembrie platforma va putea fi folosită de consumatorii care vor să îşi schimbe furnizorul.
Acum, schimbarea furnizorului se poate face prin cerere directă la companie, însă procedura durează 21 de zile, conform legii.
Sunt însă mii de reclamații la ANRE pe tema contractelor la energie electrică și gaze naturale, pentru că în unele cazuri schimbarea durează și câteva luni.
Noua platformă, pentru simplificarea procesului, a costat 19 milioane de lei, mare parte din fonduri europene.