Sfaturile expertilor "smart city" despre cum poate deveni Bucurestiul un oras inteligent. Reactia la traficul din Capitala
Bucurestiul isi doreste sa devina un "smart city". Mai exact, un oras inteligent, in care transportul este usor de folosit, iar siguranta cetatenilor este garantata si prin prezenta a mii de camere de supraveghere.
In realitate, sunt doar planuri, pentru ca, in practica, de putinele investitii facute s-a cam ales praful. In acest moment, cei care locuiesc in Bucuresti sau vin aici cu treburi sunt nevoiti sa se descurce in jungla urbana.
Ca sa fie smart, adica destept, Bucurestiul trebuie sa aiba in primul rand o infrastructura functionala, de pilda scarile de la Universitate, din momentul in care au fost date in exploatare mai mult au stat decat au functionat.
Alt exemplu de proiect istet care a esuat lamentabil este acest trotuar rulant de 240 de metri. Inaugurat cu mare fast in 2013, trotuarul rulant care face legatura intre gara Basarab si Gara de Nord a costat 2,5 milioane de euro. Acum este nefunctional, murdar, abandonat si a devenit un fel de adapost pentru oamenii strazii.
Arhitectul-sef al Capitalei considera ca s-a ajuns in aceasta situate pentru ca responsabilii de la Gara de Nord nu s-au ocupat.
Si totusi, cei de la CFR Infrastructura, sustin ca ei nu au in exploatare acest trotuar. Cat despre scarile de la Universitate:
Gheorghe Patrascu, arhitectul Capitalei: "Am auzit povesti de tipul ca trebuie acoperite, ca din acest motiv nu functioneaza, nu, e fals. Exista o gramada de scari rulante in Europa care functioneaza in spatiu deschis si nu cred ca e cazul in Piata Universitatii sa construim adaposturi pentru scari rulante."
Specialistii care au implementat conceptul de "smart city" in Londra sau Ierusalim au venit marti la Bucuresti si au cateva sfaturi pentru noi.
Martin Powell, fost functionar in primaria Londrei: "Prea mult trafic auto. Transport public este insuficient. Daca oamenii ar merge cu transportul in comun, ar fi de mare ajutor."
Perfect adevarat. Doar ca lucrarile pentru magistrala de metrou din Drumul Taberei au intarziat cu peste un an. Pe linia care ar trebui sa ajungem la aeroportul Otopeni nu au inceput sapaturile.
Ca sa nu mai spunem ca autobuzele cu aer conditionat sunt tinute in garaj de cei de la RATB, asa ca vara multi calatori s-au sufocat.