Cum au ajuns comercianții să livreze produsele cu taxiul, pentru a onora toate comenzile


Ultimul update: Joi 12 Decembrie 2019 21:21
Data publicarii: Joi 12 Decembrie 2019 19:23
Categorie: Stiri actuale

După ''Black Friday'', aceasta este cea mai solicitantă perioadă din an pentru cei care livrează produse comandate online.

Mai sunt două săptămâni până la Crăciun şi nimeni nu ar vrea să găsească sub brad, în loc de cadou, un bilet cu mesajul: "mai încercaţi dumneavoastră, după Sfântul Ion".

Aşa că în depozite, ateliere, dar şi în casele celor care pregătesc viitoarele daruri, este acum un haos controlat.

În timp ce, de teama întârzierilor, unele firme onorează comenzile inclusiv cu taxiul, altele trimit, în timp record, prin curier, lucrurile cerute de clienţi, de la capătul lumii.

Un pisoi pitit într-un pom de Crăciun, adică o creaţie a artistei Gabi Toma, e imprimat pe un tricou roşu. Ar trebui să ajungă pe o insulă din Micronezia, alături de un hanorac, la un admirator al noului val de designeri romani.

Sabina Iordache, Manager: „Noi lucrăm cu aproape 50 de artişti locali. Au ajuns şi la New York, şi la Hong Kong, şi în ţări asiatice al căror nume nu pot să-l pronunţ. -Dar când? -Ajung în aproximativ 24 de ore oriunde în lume, atâta vreme cât nu e zona de conflict. În ţările în care sunt războaie sau calamităţi evident că livrările pot întârzia.”

Produsele costa între 50 şi 300 de lei, iar livrarea pleacă de la 15 euro.

În companiile mari, profilate pe comerţ la distanţă, nu e timp de emoţii. Angajaţii fac ochii mari, pentru că traficul e ca pe autostradă.

Într-o incintă cu suprafaţa de 126 de mii de mp, în care sunt depozitate 1 milion 400 de mii de produse, în general, 8 mii de produse pe oră sunt sortate şi intră în circuit pentru livrare. În aceste zile, capacitatea a trebuit extinsă la 10 mii de produse pe oră. 40% dintre comenzi au fost deja achitate cu cardul.

Contrar percepţiei generale, nu au prioritate produsele cu plata ramburs. Timpul de livrare e însă mai scurt, în medie, cu o jumătate de zi, deoarece clienţii care au de dat bani au grijă mai mare să fie acasă, când e anunţat curierul. Există însă şi alte metode de a primi o comandă.

Daniel Irimia, Team Manager: „Avem inclusiv locker-ele, easy box-ul, care ne ajută să livrăm mult mai rapid. În baza unui cod QR îşi pot ridica produsele într-o secundă.”

Şi pentru micii artizani, zilele acestea sunt hotărâtoare.

Raluca Ciobotaru Grigore, artist: „Pregătim coletele şi ne asigurăm că sunt bine aranjate şi că orice mod de expediere alegem ajung în siguranţă şi la timp.”

Unii artişti începători lucrează, împachetează şi expediază şi cu taxiul produse fragile.

Ioana Olteanu, designer: „Sunt făcute din fâşii de hârtie foarte subţire, cam de 1 mm. Au nevoie de un timp să fie lăcuite şi să se usuce bine şi le duc direct la clienţi, dacă sunt din Bucureşti.”

Legea europeană permite 14 zile pentru retur fără explicaţii, în cazul comenzilor la distanţă. Excepţie fac produsele personalizate sau deteriorate de cumpărător.

Cum au ajuns româncele să comande la restaurant mâncarea pentru masa de Crăciun
O maimuță i-a furat telefonul îngrijitoarei și a făcut comenzi online
Cât câștigă comercianții de flori la începerea școlii. Unii părinți renunță la tradiție
FULLSCREEN
Cum au ajuns comercianții să livreze produsele cu taxiul, pentru a onora toate comenzile
  • /

Sursa: Pro TV

VIDEO PROTVPLUS.RO