Culoar verde pentru tranzitul tirurilor cu marfă, după restricționarea traficului în Europa
Oficialii europeni pun la punct un pachet de măsuri care să permită cu prioritate, transportul de alimente şi medicamente.
Se lucrează, în primul rând, pentru definirea unui culoar verde, adică a unui traseu care să traverseze Europa, pe unde tirurile cu mărfuri vor putea să treacă fără restricţii.
Aşa arată autostrada la ieşirea din Ungaria, spre Vama Nădlac. Tirurile de marfă se întind pe kilometri întregi. Cum mai multe ţări au impus restricţii de transport, astfel de blocaje au fost în ultimele zile în toată Europa.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Augustin Hagiu: "Se circulă cu timpi de aşteptare care diferă, undeva de la 30 de min până la 2 ore. Ungaria, Slovenia, Austria, Cehia, Italia au luat măsuri de restricţionare a traficului şi ne-a încurcat foarte tare, au fost şi peste 48 de ore de aşteptare în frontieră, în anumite puncte."
În ultimele zile şi marile lanţuri de magazine de la noi au avut întârzieri de aprovizionare cu alimentele de bază.
George Bădescu, director Asociația Marilor Rețele Comerciale: "Intervale 24-48 de ore, aprovizxionarea nu a fost oprită complet. În ultima perioadă am ridicat nivelul comenzilor şi poate şi din acest motiv au fost nişte mici sincope, nu a fost anticipată anterior o capacitate de transport aşa de mare. Produse alimentare, neperisabile şi cumva într-o măsură din ce în ce mai produse de igienă."
În acest context, miniştrii transporturilor din toate ţările Uniunii Europene au avut o videoconferinţa pentru găsirea unor soluţii.
Iar oficialii europeni lucrează acum pentru definirea unui culoar verde, care să traverseze Europa de la Est la Vest.
Lucian Bode, Ministrul Transporturilor: "Sugestia doamnei comisar era să mergem pe reţeaua principală. Este definită în toate normativele Comisiei Europene... În ceea ce priveşte România, coridorul principal este Constanța - Nădlac. Este definită această reţea principală pe teritoriul tuturor statelor europene. Este practic traversarea Europei de la un capăt la altul, pentru că circulaţia mărfurilor nu poate fi întreruptă."
Comisia Europeană lucrează acum şi la o platformă disponibilă în toată Uniunea Europeană, unde vor apărea în timp real toate informaţiile referitoare la restricţiile de transport din fiecare ţară. Platforma a fost deja lansată, dar urmează ca fiecare stat membru să desemneze o echipă care să introducă date, pe măsură ce apar noutăţi. În dreptul României, deja apar restricţiile de circulaţie impuse până acum.
La noi, transportatorii mai au însă o problemă.
Augustin Hagiu, Federația Operatorilor de Transport: "Există foarte mare reticență din partea şoferilor în a pleca din România, în primul rând nu neapărat din cauza virusului, pentru că au măşti, au tot. Ci pentru că nu au niciun fel de garanţie că se vor mai întoarce în ţară, după ce vor face descărcarea în UE. Absolut toţi şoferii sunt reticenţi."
Pachetul de măsuri european, care va include şi reguli pentru şoferi, timpi de odihnă şi inclusiv un eventual orar de circulaţie, trebuie să fie semnat de toate statele membre şi ar urma să intre în vigoare până la începutul săptămânii viitoare.
Sursa: Pro TV
Etichete: coronavirus, europa, camioane, transporturi,
Dată publicare:
19-03-2020 20:38