Inaugurarea metroului din Drumul Taberei va crea haos pe M1 și M3. Cu cât va crește timpul de așteptare
Inaugurarea Magistralei 5 de metrou programată pentru vara acestui an aduce vești proaste pentru unii dintre călători, care vor trebui să aștepte în stații mai mult timp după metrou.
Nu mai puțin de 8 trenuri vor fi scoase din funcțiune de pe liniile M1 și M3 pentru a fi introduse pe tronsonul Râul Doamnei – Eroilor al Magistralei 5, care va fi inaugurat pe 30 iunie. Aceasta este singura soluție găsită de Metrorex pentru a putea da drumul circulației pe M5 la data programată, în condițiile în care alte garnituri de metrou nu sunt disponibile, informează Club Feroviar.
Din acest motiv, călătorii de pe M1 și M3 vor aștepta cu un minut în plus sosirea metroului în stații. Asta înseamnă că la orele de vârf, timpul de așteptare va crește de la 5 la 6 minute și la 9-10 minute în restul timpului, de la 1 iulie 2020.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
”S-a ţinut cont de faptul că până la sfârșitul anului 2023 vor fi livrate cele 13 trenuri noi achiziționate pentru exploatarea pe Magistrala 5. Prin urmare, în anul 2024 cele 13 trenuri noi se vor utiliza pe Magistrala 5, iar trenurile tip BM utilizate pe acestă magistrală în perioada 2020-2023, vor reveni în parcul Magistralelor 1 și 3, acțiune care va crea posibilitatea aplicării graficelor de circulație prin care este prevăzută scăderea intervalului de urmărire a trenurilor de la 6 minute la 5 minute (sublin.ns) în orele de vârf de trafic”, se arată în proiectul de act normativ pus în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Transporturilor. Trenurile ”tip BM” înseamnă trenuri Bombardier, iar în perioada 2020-2023 numărul celor ”detașate” pe Magistrala 5 va fi de opt, după cum reiese din proiectul de act normativ.
Ultima încercare a Metrorex de a achiziționa noi garnituri de metrou a avut loc în 2014, atunci când a organizat o licitație pentru cumpărarea a 52 de trenuri. În cele din urmă acea licitație în valoare de 1,5 miliarde de lei a fost anulată în 2017 după ce ai multe firme au contestat procedura de atribuire.
Sursa: Club Feroviar
Etichete: metrou, metrorex, drumul taberei, M5,
Dată publicare:
09-02-2020 12:07