Companiile aeriene vând mai multe bilete decât locuri, de sărbători. Cum pot câștiga pasagerii
De sărbători, se anunţă aeroporturi aglomerate şi avioane pline. Mai nou, se vând şi pentru cursele care pleacă din Bucureşti mai multe bilete decât locuri.
Așa că unii călători se pot trezi că li se cere să zboare cu următoarea cursă. Dar pot câștiga din această situaţie neplăcută. Cea mai mare despăgubire din România plătită de o companie aeriană unui pasager lăsat pe aeroport este de 6 mii de euro.
Din greşeală sau ca să fie sigure că vor avea avioanele pline, companiile aeriene vând mai multe bilete decât locuri în aeronave.
Marţi, un avion Tarom, pe cursa Paris - Bucureşti, nu a putut să ia la bord 13 pasageri pentru că nu mai erau locuri. Aceştia au fost regrupați şi li s-a acordat asistenţă conform regulamentului Uniunii Europene, spune compania.
De regulă, operatorii aerieni încearcă să caute voluntari care ar renunţa de bună voie la zbor şi l-ar aştepta pe următorul.
Avocaţii specializaţi în drepturile pasagerilor spun că dacă sunteţi în această situaţie puteţi negocia rămânerea la sol.
Puteţi cere să fiţi cazat într-un hotel de 5 stele, iar drumul cu avionul de a doua zi să fie cu bilet la clasa de lux. Însă, dacă nu ajung la un compromis, pasagerii sunt aleşi la întâmplare şi coborâţi cu forţa.
Potrivit regulamentului european puteţi fi despăgubiţi şi în alte situaţii. În situaţia în care avionul întârzie trebuie să ştiţi că puteţi primi compensaţii băneşti doar dacă această întârziere depăşeşte 3 ore. Pentru o cursă de până în 1500 de kilometri despăgubirea va fi de 250 de euro, iar pentru o cursă de peste 1500 de km despăgubirea este de 400 de euro.
Pentru cursele extracomunitare despăgubirea ajunge şi la 600 de euro. Şi bagajele pierdute sau deteriorate pot fi plătite, dar trebuie să demonstraţi cu bonuri fiscale că aţi fost în posesia lucrurilor şi să reclamaţi dauna în 7 zile. Regulile se aplică şi la cursele low cost.