Compania de transport in comun din Iasi a dat FALIMENT. Ce vor face pasagerii de acum inainte

Dată publicare: 30-03-2016 17:01
Dată actualizare: 02-04-2016 07:12


tramvai Iasi

Regia Autonoma de Transport Public (RATP) Iasi a intrat in procedura de faliment, dupa ce instanta a respins planul de reorganizare judiciara a societatii
 

Tribunalul Iasi a decis deschiderea procedurii de faliment in cazul RATP, admitand contestatia depusa de ANAF impotriva planului de reorganizare judiciara a regiei, scrie news.ro. Decizia instantei nu este definitiva, putand fi atacata cu recurs.

ANAF nu a fost de acord sa primeasca, potrivit planului de reorganizare, doar o parte din sumele restante, adica 69 de milioane de lei din cele 162 milioane de lei pe care RATP le datoreaza Fiscului. Viceprimarul cu atributii de primar al Iasiului Mihai Chirica a declarat, miercuri, intr-o conferinta de presa, ca in urma deciziei instantei va fi activata Compania de Transport Public (CTP) Iasi, infiintata in anul 2013, in urma unei decizii a Consiliului Local.

”Activam noua companie si transferam intreaga activitate, inclusiv personalul regiei, pe noua companie. Va fi un nou inceput. Mijloacele de transport sunt ale noastre, depoul, statiile din oras la fel, nu exista probleme. Ca se numeste RATP, ca se numeste CTP nu are importanta”, a afirmat viceprimarul Mihai Chirica.

El a mai spus ca Primaria Iasi putea sa astepte decizia instantei in urma recursului, sustinand ca decat sa continue sa traga ”o caruta cu rotile patrate”, mai bine intra pe noua companie. Chirica a spus ca, in total, RATP are datorii in valoare de aproape 170 milioane de lei, mare parte dintre acestea fiind catre ANAF.

Regia locala de transport se afla in insolventa din august 2014, atat reprezentantii PNL din Consiliul Local, cat si cei ai societatii civile acuzand in ultimii ani managementul defectuos al regiei, dar si lipsa de preocupare a Primariei iesene fata de situatia RATP.

Parcul de tramvaie si autobuze este invechit, unitatea achizitionand doar mijloace de transport cu o vechime de cateva zeci de ani de la diverse societati de transport din strainatate. In plus, RATP a concesionat mai multe trasee de autobuz in municipiu, considerate profitabile, catre un operator privat.
 

Sursa: News.ro


VIDEO PROTVPLUS.RO