CNADR trebuie sa despagubeasca aeroportul din Arad cu trei milioane de lei. Cum s-a ajuns in aceasta situatie
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale va trebui sa despagubeasca Aeroportul din Arad cu trei milioane de lei.
Magistratii de la Inalta Curte de Casatie si Justitie au luat aceasta decizie dupa ce aeroportul a fost nevoit sa scurteze pista de aterizare a avioanelor cu 180 de metri si sa reconfigureze intreg sistemul de balizaj, pentru a face loc autostrazii Arad - Timisoara.
Totul a inceput in primavara anului 2009, atunci cand Consiliul Judetean Arad, care detine aeroportul, a transferat catre CNADR o suprafata de peste 43.000 de metri patrati din zona bazei aeriene pentru construirea unei portiuni din autostrada Arad - Timisoara. Acest transfer era conditionat la vremea respectiva de suportarea din bugetul autostrazii a cheltuielilor legate de reconfigurarea sistemului de balizaj.
Alegeri 2024
10:11
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
10:04
De ce relațiile României cu Ucraina și Rep. Moldova s-ar putea înrăutăți după alegeri. Semnalul de alarmă tras de Politico
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
Din pacate, CNADR nu a respectat aceasta promisiune, asa ca s-a ajuns la proces. Modificarile care au tinut de balizaj s-au facut din fondurile Consiliului Judetean si au presupus instalarea a 45 de kilometri de cabluri speciale pentru alimentarea a catorva sute de lampi. Acum, actionarul majoritar al aeroportului vrea sa deschida un nou proces prin care sa ceara daune morale Companiei de Autostrazi pentru ca, atata timp cat au durat lucrarile, avioanele nu au putut ateriza pe timp de noapte