Circulatia rutiera pe Podul de la Agigea, redeschisa luni, cu trei zile mai devreme
Directorul general al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Catalin Homor, a anuntat in cursul unei vizite de lucru, ca luni la prima ora va fi deschisa circulatia rutiera pe podul de pe DN 39, de la Agigea.
"Am venit pe santier sa constat la fata locului cum se incadreaza in graficul de executie lucrarile angajate de constructor si dupa ce ne-am consultat si cu colegii de la Directia Regionala Constanta a CNAIR, am decis ca luni dimineata, la prima ora, sa redeschidem circulatiei pe patru benzi Podul de la Agigea de pe DN 39, ce traverseaza Canalul Dunare - Marea Neagra", a spus Catalin Homor.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Directorul general CNAIR a mai anuntat ca in primavara, cand conditiile meteorologice vor fi optime, podul va mai fi inchis traficului cel mult 30 de zile, in luna martie sau aprilie, pentru finalizarea lucrarilor de reabilitare si asfaltare a caii de rulare pe sensul de circulatie intre Mangalia si Constanta.
Pe 15 noiembrie, CNAIR a fost informata de antreprenorul general ca finalizase inlocuirea ultimelor doua hobane ale podului si intrase in etapa de tensionare a ultimelor doua randuri din hobana A6, compania de drumuri estimand la acea data ca podul va putea fi deschis circulatiei pe 1 decembrie 2016.
Podul de la Agigea, inaugurat in iunie 1983, a fost construit in trei ani. Este situat la kilometrul 9 al DN 39, care traverseaza canalul Dunare - Marea Neagra si face legatura cu localitatile si statiunile din sudul litoralului.
Lucrarile de reparatie a caii de rulare si de inlocuire a hobanelor de sustinere au inceput in 2011 si ar fi trebuit finalizate, conform contractului initial, in februarie 2013.
In paralel, in anul 2010, Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime (CNAPM) Constanta a inceput lucrarile de executie la cel de-al doilea pod rutier, ce traverseaza canalul in aval de Ecluza Agigea, si a reusit sa-l deschida circulatiei pe 15 octombrie 2015, cu trei ani intarziere.